جدی 14, 1399 11:21 Asia/Kabul

استقبال از دومین کنگره بین المللی خاتم سلیمانی در بخش داخلی و بین المللی بی نظیر بود

یک تن از دست اندرکاران برگزاری دومین کنگره بین المللی ادبی خاتم سلیمانی استقبال داخلی و بین المللی از این کنگره و میزان ارسال آثار به آن را بی نظیر خواند.

اصغر پرویزی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: دومین کنگره بین المللی ادبی خاتم سلیمانی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایرانی در شیراز برگزار شد.

وی عنوان کرد: این کنگره با استقبال زیادی مواجه شد و حدود 1800 اثر به دبیر خانه کنگره رسید که در نوع خود بی نظیر است، با گذشت تنها یک سال از شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهل روز از شهادت شهید محسن فخری زاده تولید چنین محتوای فرهنگی به زبان فاخر ادبیات، استثنایی است که جای قدردانی از تمام ادیبان و شاعران شرکت کننده در این کنگره دارد.

به گفته این عضو دبیرخانه دومین کنگره بین المللی ادبی خاتم سلیمانی، در بخش بین الملل بیش از 60 اثر از نقاط مختلف جهان به دبیر خانه کنگره رسید، تعدادی از شاعران افغانستانی از جمله سید حکیم بینش، شاعر توانمند که شعر بسیار خوبی ارسال کرد و در بخش بین الملل به عنوان مقام اول برگزیده شد، خدیجه حلیمی و سیده فاطمه موسوی آقار خود را ارسال کردند که از شرکت آن ها قدردانی می شود. همچنین استاد محمد کاظم کاظمی و خانم زینب بیات با این کنگره همکاری و تعامل داشتند.

پرویزی اظهار کرد: این کنگره در سه فراز انجام شد، یکسری از شاعران توانمند ملی ایران بصورت لایو مجازی حضور داشتند، سپس شاعران غیر ایرانی بصورت لایو مجازی حضور پیدا کردند که با استقبال علاقمندان به ادبیات در ایران و جهان مواجه شد.

وی اضافه کرد: مراسم اصلی و اختتامیه در دو فراز شعر خوانی حضوری شاعران در مرکز همایش های بین المللی شاهچراغ برگزار شد و سپس پخش زنده تلویزیونی از شبکه استانی فارس و شبکه ملی شما را داشتیم.

 

کلیدواژه