مهاجرین می توانند با شرکت در "جشنواره همسایه خوب" از تخفیفات ویژه پاتوق کتاب استفاده کنند
(last modified 1399-11-02T06:44:07+00:00 )
دلو 02, 1399 11:14 Asia/Kabul

اتباع غیر ایرانی به ویژه مهاجرین افغانستانی می توانند با شرکت در "جشنواره همسایه خوب" از تخفیفات ویژه این شرکت برای خرید کتاب استفاده کنند

مدیر عامل شرکت پاتوق کتاب اعلام کرد: اتباع غیر ایرانی به ویژه مهاجرین افغانستانی می توانند با شرکت در "جشنواره همسایه خوب" از تخفیفات ویژه این شرکت برای خرید کتاب استفاده کنند.

محمد حسین اسلامی فر در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اظهار داشت: متوجه شدیم اتباع غیر ایرانی در جمهوری سلامی ایران به ویژه مهاجرین و همسایگانی که فارسی زبان هستند به دلیل نداشتن کد ملی نمی توانند از این طریق خرید کتاب انجام داده و از تخفیفات استفاده کنند و از طرح های وزرت ارشاد بی بهره می مانند.

وی افزود: به همین دلیل به کمک خیرین و ناشرین محترم و همکاری های اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران توانستیم این طرح را پیاده کنیم تا مهاجرین هم بتوانند کتاب های مورد نیاز خود را تهیه کنند. این افراد می توانند کتاب های مورد نظر خود را با شرکت در طرح "جشنواره همسایه خوب" و مراجعه به شعبات پاتوق کتاب در سراسر ایران از تخفیفات هم استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت پاتوق کتاب عنوان کرد: این شرکت در هر مرکز استان یک نمایندگی دارد که افراد می توانند به صورت حضوری مراجعه کنند، یا بصورت تلفنی سفارش دهند و یا اینکه از طریق سایت و صفحات مجازی خرید مجازی داشته باشند.

اسلامی فر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با همسایگان خود به ویژه کشورهایی مانند عراق و افغانستان پیوند ناگسستنی داد و ارتباطات عمیقی بین ایران و افغانستان وجود دارد که کسی نمی تواند آن ها را از هم جدا کند، یادآور شد: نگاه ما به افغانستان یک نگاه برادرانه و مومنانه است و قطعا چنین طرح هایی می تواند در فرهنگ دو کشور تاثیرگذار باشد.

این فعال فرهنگی ایرانی گفت: با مطالعه کتاب ها انس و الفت میان مردمان دو کشور افزایش می یابد، در افزایش رتباطات تاثیرگذار خواهد بود و امکان ارتباط بیشتر با ناشران کشورهای همسایه و چاپ و توزیع کتاب های آنان در ایران فراهم می شود، ضمن اینکه علاقمندیم در افغانستان شعبه پاتوق کتاب داشته باشیم تا مردم داخل افغانستان هم از چنین طرح هایی استفاده کنند.

اسلامی فر عنوان کرد: در رابطه با استفاده مهاجرین از تخفیفات نمایشگاه های کتاب ما تصمیم گیر نیستیم اما می توانیم جرقه هایی در این زمینه ایجاد کنیم چنانکه طرح "جشنواره همسایه خوب" می تواند در تصمیم گیری های مسوولین در آینده تاثیرگذار باشد.

وی از مهاجرین مقیم در شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که به شعبات پاتوق کتاب مراجعه و ضمن تهیه کتاب های مورد نیاز خود از تخفیفات ارایه شده هم استفاده کنند.

 گفتنی است که طرح تخفیفی "جشنواره همسایه خوب:، از یکم تا دهم ماه دلو قابل استفاده است. پاتوق کتاب در این بازه‌ی زمانی تخفیف 20 الی 30 درصدی را برای تمامی مشتریان منظور خواهد کرد. در این طرح ویژه، علاقمندان جامعه‌ی مهاجر می‌توانند از 5 درصد تخفیف بیشتر علاوه بر این تخفیفات بهره‌مند شده و اقدام به خرید کتب مورد نیاز خود در زمینه‌های مختلف کنند.

 

کلیدواژه