عقرب 03, 1395 14:48 Asia/Kabul
  • آثار بانوی مهاجر افغانستانی در مشهد به نمایش درآمد

نمایشگاه آثار «مانیلا محمدی» نقاش مهاجر افغانستانی روز گذشته در سالن ناحیه 5 آموزش و پرورش مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نمایشگاه آثار «مانیلا محمدی» نقاش مهاجر افغانستانی روز گذشته در سالن ناحیه 5 آموزش و پرورش مشهد برگزار شد.

در این نمایشگاه برخی از آثار سیاه قلم و رنگ و روغن این هنرمند مهاجر که اکثر آنها از چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی، هنری و سیاسی دو کشور ایران و افغانستان است در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مانیلا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس درباره جدیدترین آثار خود که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته، گفت: بیشترین این آثار را من به تازگی کار کردم که اغلب سیاه قلم است و برخی هم رنگ و روغن است و اکثر کارهای این نمایشگاه را از چهره‌های فرهنگی، هنری و سیاسی ایران و افغانستان کار کردم.

Image Caption

وی افزود: من نقاشی را از افغانستان آغاز کردم و اکنون هم مدت 7 سال است که در ایران زندگی می‌کنم و تاکنون چند نمایشگاه انفرادی و گروهی نیز در شهر مشهد برگزار کردم.

این هنرمند مهاجر در مورد به تصویر کشیدن چهره‌های شخصیت‌های ایرانی به ویژه «حاج قاسم سلیمانی» گفت: این‌ها علاقه شخصی من به این افراد بوده است که خواستم چهره‌های آنها را به تصویر بکشم، به خصوص شخصیتی مثل حاج قاسم سلیمانی که در همه جا از مظلوم دفاع می‌کند و یکی از قهرمانانی است که در مقابل داعش مبارزه می‌کند و شخصیت وی برای من و همه انسان‌های آزدیخواهقاهابل احترام است و من در هر نمایشگی که داشتم تصویر تازه‌ای از وی کار کردم.

Image Caption

وی همچنین تاکید کرد: چهره‌های ملی و مفاخر فرهنگی افغانستان نیز در آثار من فراوان دیده می‌شود و به خاطر معرفی این شخصیت‌ها به نسل جدید دوست دارم بیشتر آنها را در تصویر بیاورم.

محمدی تصریح کرد: مردم ایران و افغانستان دارای زبان و فرهنگ مشترکی هستند و شخصیت‌های فرهنگی، دینی و مفاخر زبان و ادب فارسی از همین گستره تمدنی می‌باشد.

Image Caption

 

کلیدواژه