دلو 19, 1399 11:59 Asia/Kabul

استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر علوم دینی و سیاسی گفت: انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدیدی در عالم بود و گام دوم انقلاب که از ابتکارات مقام معظم رهبری است ورود به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است.

موسی عاملی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: بیش از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته است و در حال حاضر انقلاب به تکامل رسیده و برای مراحل بعدی باید با بصیرت بیشتری حرکت کند.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از ابتکارات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه ملت های جهان است و ایشان در این بیانیه افق های تازه ای را برای همگان بازکردند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مقام معظم رهبری بعد از مرحله خود سازی و جامعه پردازی، بحث تمدن سازی را مطرح کردند که جزء شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی بود و ایشان تاکید داشتند بر اینکه انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدید در عالم بوده است.

عاملی بیان داشت: آن زمانی که جهان بین بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، انقلاب اسلامی ظهور کرد و این نهضت به رهبری یک مرجع دینی و عالم وارسته و بر اساس تعلمیات دینی توانست که با قدرت و شکوه و با تکیه بر قدرت لایزال الهی و اعتماد به قدرت مردم دوام بیاورد.

وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و بعد از آن به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای توانست که بر مشکلات غلبه و توطئه دشمنان را خنثی کند و به فرموده مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان پیش می رود.

این پژوهشگر علوم دینی و سیاسی اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری هم در بیاینه گام دوم انقلاب اشاره داشتند، بحث دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی بسیار مهم است و نباید انقلاب اسلامی بعد از نظام سازی گرفتار رکود و خموشی شود و باید همچنان زاینده و پاینده به راه خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک انقلاب جوان است و همان گونه که رهبری هم فرمودند، ما اعتقاد داریم که اگر جوان ها پای کار باشند می توانند به خوبی کشور را اداره کنند و در گذشته هم نسل جوان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی را داشتند.

کلیدواژه