دلو 21, 1399 12:22 Asia/Kabul
  • پاسخ معنادار وزیر دفاع ایران به تهدید ‌های اخیر صهیونیست ها
    پاسخ معنادار وزیر دفاع ایران به تهدید ‌های اخیر صهیونیست ها

"صدای اسراییل در تهدید ایران بلند است اما در عمل جرات و توان انجام هیچ کاری را ندارد."

امیر سرتیپ "امیر حاتمی "، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران ،روز دوشنبه در حاشیه شورای اداری استان قزوین در جمع خبرنگاران با بیان این نکته افزود: اسراییل مانند حیوانی است که دهان بزرگ و گشادی دارد، داد می زند و تهدید می کند اما جثه و توان ناچیزی داشته و قدرت عملی کردن تهدیدات خود علیه ایران را ندارد.

خشونت و جنگ‌طلبی، هسته مرکزی ارتش اسرائیل را تشکیل می‌دهد و طبق آمار و ارقام موسسات غربی مانند گالوپ، بیشترین بودجه نظامی دنیا متعلق به آمریکا و به نسبتی متعلق به اسرائیل با تسلیحات پیشرفته است ؛ اما سوال مهم این است که چرا آمریکا و اسرائیل، در این سالها شهامت و جسارت حمله به ایران را نداشته‌اند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ،رهبر معظم انقلاب ؛در بخشی از سخنانشان در دیدار روز یکشنبه جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، در سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن/دلو ۵۷ ،علت دستپاچگی و سراسیمه بودن رژیم‌های وابسته به آمریکا در منطقه بخصوص رژیم صهیونیستی و یاوه‌گویی‌های اخیر آنها را ترس و اضطراب از واقعیت افول آمریکا در محیط بین المللی و محیط داخلی دانستند.
رهبر معظم انقلاب هیاهو امریکا و اروپا و متحد شدن انها برای  اعمال فشار حداکثری را تکرار سیاست های از قبل شکست خورده دانستند که در این برهه نیز ابعاد بیشتری از این شکست آشکار گردید.

تهدید های مقامات رژیم اسراییل  علیه  ایران نیز در همین چارچوب قابل ارزیابی است.

«قاسم عزالدین»، تحلیلگر مسایل سیاسی در باره ریشه های ناتوانی اسراییل در اقدام علیه ایران و جبهه مقاومت می گوید:

 شکست میدانی اسرائیل در جنگ با مقاومت شکست سیاسی محاسبات آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای به زانو درآوردن ایران و جبهه مقاومت را رقم زد.

عزالدین خاطر نشان می کند  ؛ بن بست اسرائیل در ناتوانی برای جنگ ، همان بن بست آمریکا و ناتوانی آن در جنگ علیه ایران به دلیل موازنه وحشتی است که ایران با تهدید به پاسخ همه جانبه علیه پایگاه‌ها و منافع آمریکا در منطقه ایجاد کرده است.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی  ایران در مواجهه با تهدید ها نشان داده اند از قدرت پاسخگویی لازم  و  بازدارندگی برخوردارند. همانگونه که وزیر دفاع ایران خاطر نشان کرد در جریان شهادت شهید سلیمانی هیچ کس فکر نمی‌کرد که یک کشوری بتواند پایگاه آمریکا را مورد هدف مستقیم قرار دهد؛ اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اقدام جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی، هشتم ژانویه2020 (18 جدی 1398) با بیش از 10 فروند موشک، پایگاه "عین‌الاسد" آمریکا در استان الانبارعراق را هدف قرار داد.

قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران امروزدر سطحی  است که دشمن امروز جرات تقابل نظامی با ایران را نداشته و فقط لفاظی می کند و قادر به هیچ گونه اقدام عملی نیست. برگزاری ۱۰ رزمایش بزرگ زمینی ، هوایی ، دریایی و پدافندی در کشور در مدتی کوتاه  نشان از آمادگی بالای نیروهای مسلح کشور دارد. لذا دشمنان ایران ناگزیرند  واقعیت  اقتدار نظامی ایران را در محاسبات شان در نظر بگیرند ؛در غیر اینصورت دچار خطای بزرگی خواهند شد که برای انها بسیار پر هزینه خواهد بود.

تهدید های اسراییل علیه ایران نیز از این دید گاه دو بعد دارد؛ یک بعد ان ،بزرگنمایی وفضاسازی های تبلیغاتی صهیونیست هاست که موضوع جدیدی نیست  و بعد دیگر ان  واکنش های عصبی از روی استیصال و ناتوانی و ترس انها از تغییر معادلات قدرت در منطقه و افول  قدرت نظامی امریکا در منطقه است. در کنار این دو مولفه ؛واقعیت دیگر قدرت انکار ناپذیر جمهوری اسلامی ایران در بازدارندگی و پاسخ به تهدید هاست.

 

کلیدواژه