60 سری جهیزیه به زوج های نیازمند افغانستانی از سوی موسسه خیریه سیدالشهدا(ع) اهدا شد
(last modified 1399-12-23T10:10:29+00:00 )
حوت 23, 1399 14:40 Asia/Kabul

مسئول موسسه خیریه سیدالشهدا(ع) گفت: کمک رسانی به نیازمندان از اهداف موسسات خیریه است و در همین راستا و همزمان با جشن عید مبعث 60 سری جهیزیه و 450 بسته معیشتی از سوی این موسسه به زوج های نیازمند و خانواده های مستحق اهدا شد.

غلام سرور حمیدی مسئول موسسه خیریه سیدالشهدا در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: موسسه خیریه سیدالشهدا به مناسبت عیدمبعث رسول گرامی اسلام (ص) به تعداد 60 زوج جوان و خانواده های مستحق در داخل افغانستان و جمهوری اسلامی ایران جهیزیه و 450 بسته معیشتی اهدا کرد.

وی در مورد شرایط تحت پوشش قرار دادن خانواده های مستحق افزود: اشخاصی که تحت پوشش قرار می گیرند معمولا زنان سرپرست خانوار، افراد نیازمند، ایتام و مستمندان هستند که توسط این موسسه شناسایی و بعد از پذیرش از خدمات بهره مند می شوند.

حمیدی بیان داشت: ایجاد سرپناه و کمک به بخش آموزش و پرورش، توسعه مراکز درمانی و همچنین ایجاد کار و اشتغال در راس و سرلوحه برنامه های ما قرار دارد که تا کنون برخی اقدامات در این زمینه انجام شده است.

مسول موسسه خیریه سیدالشهدا(ع) در ادامه به برخی از اقدامات زیر بنایی توسط این موسسه اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد شهرک مسکونی خاتم النبیین و شهرک کوثر در شهر هرات از مهم ترین اقدامات ما برای خانواده های مستحق بوده و همچنین ساخت و تجهیز مدارس در چند منطقه افغانستان در جهت کمک به بخش آموزش و پرورش از اقدامات مهم زیر بنایی دیگری بوده است که در سال گذشته اجرا شده و در حال حاضر نیز در همین جهت اقدامات خوبی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که در حال حاضر در جریان است، ایجاد یک مرکز درمانی در شهر هرات می باشد که امیدواریم بتوانیم در سال 1400 این بیمارستان را به بهره برداری برسانیم تا نیازمندان و سایر مردم از آن استفاده کنند.

کلیدواژه