پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب ؛ تاکید بر شکست  فشارحداکثری دشمنان و استمرارموفقیت های ملت ایران .
(last modified 1399-12-30T11:35:53+00:00 )
حوت 30, 1399 16:05 Asia/Kabul
  • پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب ؛ تاکید بر شکست  فشارحداکثری دشمنان و استمرارموفقیت های ملت ایران .
    پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب ؛ تاکید بر شکست فشارحداکثری دشمنان و استمرارموفقیت های ملت ایران .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به هم‌میهنان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال ۹۹ را آمیخته با حوادث گوناگون و بی‌سابقه بخصوص پدیده ناآشنای کرونا خواندند .

رهبر معظم انقلاب ؛  جان باختن دهها هزار تن از مردم عزیز در اثر کرونا را تلخ‌تر از همه حوادث ۹۹ دانستند و با طلب رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان، با خانواده‌های داغدار آنان ابراز همدردی کردند.

ایشان سال ۹۹ را در عین حال سال بروز توانایی‌های ملت ایران در مقابله با آزمون بزرگ کرونا و همچنین  مقابله با فشار حداکثری دشمن توصیف کردند.ایشان  با دیدی وسیع و همه جانبه نگر نسبت به مسائل ملی، منطقه ای و بین المللی ،به شکست کشاندن فشار حداکثری دشمن را درخشش دیگری از توانایی‌های ملی در سال ۹۹ برشمردند . 

حضرت آیت الله خامنه ای  در پیام شان  افزودند: دشمنان ایران و در رأس آنها آمریکا درصدد به زانو درآوردن ملت ایران بودند. البته ما می‌دانستیم که ملت می‌ایستد و آنها شکست می‌خوردند اما امروز به اعتراف خود آمریکایی‌ها و رفقای اروپایی‌شان، فشار حداکثری شکست خورده است.


نکته مهمی که  درپیام نوروزی رهبر معظم انقلاب  مورد تاکید قرار گرفت  تاکید بر ضرورت استمرار عزم ملی در حمایت از تولید و تسلیم نشدن در مقابل مشکلات و برداشتن موانع است .از این منظر، پیام نوروزی رهبرمعظم انقلاب در برگیرنده منظومه‌ای از نکات  ارزشمند وراهبردی است  که بر دو مولفه مهم تاکید دارد :

مولفه نخست ؛تاکید بر ایستادگی و مقاومت در مقابل فشارها و سختی ها است   که در حرکت روبه جلو برای ساختن آینده ای پرشکوهتر نقشی تعیین کننده وراهبردی دارد .

مولفه دوم  ؛ تاکید براستمرار  و حفظ مولفه های پیشرفت  و  تلاش در جهت رفع موانع  تولید و شکوفایی اقتصاد  است  
ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب  با نظام سلطه مقابله کرده و از این پس نیز مطلقاً تسلیم زورگویان جهانی نمی شود و راه انقلابی گری و مقابله با سلطه گران را قطعاً ادامه خواهد داد.

غلبه بر دشواری‌ها و عبورِ با روحیه از آن‌ها موجب قدرتمند شدن یک ملت و کسب اقتدار و اعتبار است و همچنانکه ملت ایران تاکنون  بر مشکلات غلبه کرده است ، بعد از این نیز خواهد کرد.این تحول بزرگ نشانه پویایی و زنده بودن انقلاب اسلامی است که هیچگاه منفعل نبوده و با  بصیرت  و صبرواستقامت در برابر زورگویان ایستاده  است.

همان‌گونه  که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی شان اشاره کردند سال ۱۴۰۰ به علت در پیش بودن انتخابات و همچنین وجود زمینه مناسب برای شکوفایی جهش تولید، در مجموع سالی حساس و مهم  و تأثیرگذار در آینده کشور است. رهبر انقلاب ضمن  تبیین اهمیت این موضوع   با تاکید بر ضرورت استمرار تلاش های اقتصادی  در سال ۱۴۰۰ که در واقع آغاز یک قرن جدید است،  خاطرنشان کردند: بر این اساس شعار سال ۱۴۰۰، «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» است که در سال ۹۹ جهش تولید حرکتی در کشور به‌جود آورد که زمینه خوبی برای شکوفایی آن در سال جدید است.
 ملت ایران با تکیه بر همه توانمندی هایش مصمم است راه پیشرفت  و قوی شدن را  در سال  1400 با موفقیت های بیشتر  طی کند.از این دید گاه ؛ پیام رهبر معظم انقلاب و انتخاب  شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» ، در سال  1400افق روشنی را پیش روی ملت ایران ترسیم می کند .

کلیدواژه