عقرب 10, 1395 13:35 Asia/Kabul

داکتر محمد هاشم عصمت اللهی مقام سابق کابینه افغانستان می گوید " مردم عراق به این نتیجه رسیده اند که گرفتار توطئه آمریکایی ، اسرائیلی ، سعودی شدند و به همین علت شاهد وحدت همه گروه‌های عراقی در عملیات موصل هستیم.

مقام سابق کابینه افغانستان می گوید " مشارکت همه گروه‌های عراقی در عملیات آزادسازی موصل از اشغال تروریستها نشان می دهد که آنها نمی خواهند دوباره تجربه های تلخ دوره حضور آمریکا را در کشورشان نظاره گر باشند.

داکتر محمد هاشم عصمت اللهی مقام سابق کابینه افغانستان با بیان اینکه ؛مردم عراق گرفتار توطئه آمریکایی ، اسرائیلی ، سعودی شدند تاکید کرد: در این توطئه شیعه ، سنی ، کرد و مسیحیان عراقی کشته می شوند و به همین علت شاهد وحدت همه گروه‌های عراقی در عملیات موصل هستیم.

عصمت اللهی افزود : مردم عراق متوجه شدند که غربیها به دنبال تجزیه این کشور هستند در حالیکه جغرافیای طبیعی و  موقعیت ژئوپولوتیک عراق به شکلی است که عراق متحد ، عراق مقتدر خواهد بود .

مقام سابق کابینه افغانستان وکارشناس سیاسی اظهار داشت که مردم عراق،  دوستان و دشمنان واقعی شان را شناخته و متوجه شده اند که کشورهای همسایه  خواستار صلح و آرامش در عراق هستند زیرا سرنوشت مشترک دارند و ناآرامی در عراق به کشورهای همسایه سرایت می کند.

عصمت اللهی همچنین به علت اختلافهای ترکیه و عراق اشاره نمود و افزود" ترکیه همسو با کشورهای غربی است که  ضد منافع عراق عمل می کنند.

داکتر محمد هاشم عصمت اللهی  تصریح نمود "عراقی ها ، منافع ملی خود را از نو بر مبنای وحدت در استراتژی تعریف کرده اند و نمی خواهند تجربه های تلخ دوره حضور آمریکا را در کشورشان نظاره گر باشند.

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه