اقدام ضد انسانی حمله به دانش آموزان در غرب کابل، اقدام علیه بشریت و نسل کشی محسوب می شود
(last modified 1400-02-20T10:33:34+00:00 )
ثور 20, 1400 15:03 Asia/Kabul

نماینده مردم غزنی در مجلس افغانستان گفت: اقدام ضد انسانی حمله به مدرسه سیدالشهدا در غرب کابل، نسل کشی محسوب شود و حکومت و مسئولان امنیتی افغانستان در تامین امنیت مردم مقصر هستند.

محمد علی اخلاقی نماینده مردم غزنی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد اقدام ضد انسانی حمله به مدرسه سیدالشهدا در غرب کابل گفت: اقدام ضد انسانی که در غرب کابل اتفاق افتاد می تواند یک اقدام بر علیه بشریت، جنایت جنگی و نسل کشی محسوب شود و همه شهدا و مجروحان این حادثه دانش آموز و از افراد غیر نظامی بودند که در این حمله غیر انسانی به خاک و خون کشیده شدند.

وی ادامه داد: حکومت و مسئولان امنیتی افغانستان در این حادثه مقصر هستند و علیرغم تذکر نمایندگان پارلمان دولت توجه جدی را برای تامین امنیت غرب کابل انجام نداد و بارها به مسئولان امنیتی گفته بودیم که مراکز دینی و فرهنگی غرب کابل مورد تهدید است ولی متاسفانه دولت هیچ اقدامی برای تامین امنیت مردم انجام نداد.

اخلاقی یادآور شد: در غرب کابل تراکم جمعیت وجود دارد و در حالی که بیش از یک میلیون جمعیت در این منطقه زندگی می کنند تنها دو حوزه پلیس در غرب کابل تامین امنیت را بر عهده دارد و حضور نیروهای امنیتی بسیار پایین است.

عضو مجلس افغانستان تصریح کرد: مردم غرب کابل همیشه اعلام آماده گی کرده اند که برای حفظ امنیت منطقه و مراکز فرهنگی حاضر به همکاری با نیروهای امنیتی هستند ولی دولت هیچگاه در این مورد با مردم همکاری نکرده است.

وی تصریح کرد: دوسال پیش که امنیت مساجد غرب کابل به مردم منطقه سپرده شد نتیجه بسیار مثبتی داشت و باعث بهبود امنیت این اماکن شد و اگر این روند ادامه پیدا می کرد و مدارس و مراکز فرهنگی نیز با همکاری نیروهای امنیتی به مردم سپرده می شد می توانست در تامین امنیت موثر باشد.

اخلاقی یادآور شد که در جلسه امروز مجلس افغانستان، نمایندگان ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه از کوتاهی دولت در تامین امنیت انتقاد کردند.

لازم به ذکر است که برخی از نمایندگان مجلس افغانستان با محکوم کردن کشتار دانش آموزان در حمله تروریستی کابل، این اقدام را جنایت علیه بشریت دانستند.

نمایندگان مجلس همچنین با انتقاد از «ناتوانی و ناکامی» دولت و مسئولین این کشور برای تامین امنیت کشور، خواستار شناسایی و بازداشت عاملان این جنایت شدند.

به گفته آنان تکرار این اقدامات شرورانه موجب بی اعتمادی کامل مردم به دولت و حکومت این کشور می شود.

دولت افغانستان طالبان را مسئول این اقدام وحشیانه دانسته اما مسئولین طالبان آن را رد کرده اند.

 

کلیدواژه