جوزا 30, 1400 12:16 Asia/Kabul

یک کارشناس افغان مسائل سیاسی جدال لفظی اخیر بین مقامات افغانستان و پاکستان را ادامه دور باطلی دانست که از گذشته ها وجود داشته است.

عبدالشکور اخلاقی تحلیلگر مسائل افغانستان در گفتگویی با رادیو دری ضمن اشاره به اتهام زنی افغانستان و پاکستان علیه یکدیگر گفت: این اتهام زنی ها به مسائل مختلفی مانند مسئله آب و خط دیورند بر می گردد که متاسفانه هنوز هم این مسائل وجود دارد و ممکن است تا سال ها لاینحل باقی بماند.

اخلاقی در عین حال افزود که مداخلات پاکستان در افغانستان بر کسی پوشیده نیست. شواهد و مدارک بسیاری وجود دارد که این کشور از زمان اشغال افغانستان توسط شوروی سعی کرده نفوذ خود را در افغانستان افزایش دهد و بر اوضاع سیاسی این کشور مسلط شود.

وی تصریح کرد پاکستانی ها متاسفانه همیشه در قبال افغانستان سیاست دوگانه را داشتند ، از یک سو خود را در جبهه مبارزه با تروریسم و حمایت از صلح و ثبات در افغانستان نشان دادند اما از سوی دیگر اقدام به سازماندهی گروه های مخالف دولت افغانستان کردند.

این کارشناس افغان با انتقاد از حکومت افغانستان که نتوانسته ادعاهای خود را در قبال پاکستان در مجامع بین المللی به کرسی بنشاند گفت این موضوع بر می گردد به ضعف حکومت افغانستان و نگاه منطقه ای و بین المللی آن.

کلیدواژه