مردم افغانستان در مقابل طالبان از خود دفاع خواهند کرد
(last modified 1400-04-01T07:36:46+00:00 )
سرطان 01, 1400 12:06 Asia/Kabul
  • مردم افغانستان در مقابل طالبان از خود دفاع خواهند کرد

آمریکا به رئیس جمهور افغانستان وعده سپرد که اگر زندانیان طالبان آزاد شوند، این گروه قانون اساسی و دولت افغانستان را به رسمیت خواهند شناخت ولی دیدیم که هیچ یک از این وعده عملی نشد؛ این بار مردم افغانستان مصم هستند که بدون توجه به شعارهای پوچ و تو خالی آمریکا در مقابل طالبان از خود دفاع کنند.

سید جواد موسوی کارشناس افغان در امور سیاسی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به سقوط برخی از والسوالی های افغانستان به دست طالبان گفت: از ابتدا همه بر این نظر بودند که طالبان صلح طلب نیستند واین آمریکا بود که به طالبان رسمیت بخشید و این گروه روحیه پیدا کرد و هدف آن ها در حال حاضر این است که از طریق نظامی و با زور قدرت را در افغانستان در دست بگیرند و شعار های طالبان مبنی بر حضور در پای میز مذاکره برای فریب افکار عمومی است.

وی افزود: بی تدبیری و سردرگمی دولت افغانستان که مدام برخی ها را عزل و نسب می کند به وضعیت حاضر برای طالبان کمک کرده است ولی این گروه بداند که در تمام افغانستان قیام مردمی بر علیه آن ها در حال شکل گیری است و مردم با تمام توان در کنار دولت ایستاده و بعد از این مردم هر منطقه از خود دفاع خواهند کرد چون باور دارند که طالبان بر کسی رحم نمی کنند.

این کارشناس افغان بیان داشت: وضعیت حاضر در میدان های نبرد بر اثر بی تدبیری اشرف غنی بوجود آمده است که قول به آمریکایی ها اعتماد کرد و بر اثر فشار زلمی خلیل زاد امتیاز های زیادی به طالبان داد و از همه خطوط قرمزی که در مقابل این گروه تعیین کرده بود عبور کرد و 5 هزار و 500 زندانی این گروه را آزاد کرد.

وی تصریح کرد: خلیل زاد به عنوان نماینده خاص آمریکا در امور افغانستان به اشرف غنی وعده سپرد که اگر زندانیان طالبان آزاد شوند، این گروه قانون اساسی و دولت افغانستان را به رسمیت خواهند شناخت ولی دیدیم که هیچ یک از این وعده عملی نشد و اشرف غنی بر اثر دروغ های آمریکا به وضعیت حاضر دچار شد.

سید جواد موسوی اظهار داشت: مردم افغانستان این بار مصم هستند که بدون توجه به شعارهای پوچ و تو خالی آمریکا از خود دفاع کنند و اگر دولت افغانستان تدبیر داشته باشد می توان با کمک نیروهای مردمی در مقابل مخالفان مسلح ایستاد.

وی بیان داشت: آمریکا و دیگر نیروهای خارجی در زمان حضور در افغانستان نقش چندانی در میدان جنگ نداشتند و وضعیت حاضر هم بر اثر نبود نیروهای خارجی نیست اگر چه آمریکا می خواهد وانمود کند که حضور ما در افغانستان باعث امنیت در این کشور بوده است ولی در حال حاضر طالبان با اسلحه آمریکا و انگلیس تجهیز می شوند.