محکومیت انفجارهای تروریستی در عراق
(last modified 1395-08-17T09:10:21+00:00 )
عقرب 17, 1395 13:40 Asia/Kabul
  • محکومیت  انفجارهای تروریستی در عراق

فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق گفت تروریست‌ها تاوان حمله به سامرا را خواهند پرداخت .

رئیس جمهوری عراق همچنین از دستگاه امنیتی عراق خواست تا اقدامات لازم و فوری را برای نابودی کامل گروه‌های تروریستی که در کمین مردم و زائران بی‌گناه هستند به کار گیرند و از وقوع مجدد چنین حملاتی جلوگیری کنند.

در انفجارهای تروریستی صبح یکشنبه در پارکینگ حرمین امامین عسکریین (ع) در سامراء، 8 زائر ایرانی به شهادت رسیدند .همچنین 102 نفر نیز در این حادثه مجروح شدند.

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در ورودی اداره هواشناسی ولایت صلاح الدین در تکریت هم دستکم 14 کشته و 25 زخمی برجای گذاشت . گروه تروریستی داعش مسئولیت این دو انفجار را بر عهده گرفته است.

درپی ضربات کوبنده وارده به گروه تروریستی داعش در حریان عملیات آزادسازی موصل در شمال عراق ، عناصر داعش تحرکات تروریستی خود را در عراق افزایش داده و به کشتار بیشتر غیرنظامیان روی آورده‌اند.

ناظران سیاسی تشدید جنایات تروریستها در عراق در راستای تحت الشعاع قرار دادن دو حادثه مهم پیش رو در عراق یعنی راهپیمایی عظیم اربعین و شکست کامل داعش در جریان عملیات عراقی ها برای آزاد سازی موصل که به منزله تیر خلاص به گروه تروریستی داعش در عراق محسوب می شود ، ارزیابی می کنند .

گفتنی است که عراقی ها در روزهای اخیر به منظور پاکسازی مناطق بیشتری از خاک عراق از وجود تروریستها عملیات آزاد سازی موصل را آغاز کرده اند و این عملیات که به مراحل نهایی خود نزدیک شده است به معنای پایان داعش در عراق است و این وضعیت به شدت روحیه نیروهای داعش را تضعیف کرده است .

در چنین شرایطی تروریستها در عراق به منظور منحرف کردن افکار عمومی از شکستهایشان در عراق و نیز به منظور ایجاد رعب و وحشت برای متوقف کردن عملیات موصل ، بر عملیات تروریستی در عراق افزوده اند .

از سوی دیگر تروریستها که به شدت از اجتماعات آگاهی بخش مسلمانان بویژه حرکتهای عظیم شیعیان بدلیل پیامهای روشنگرانه و افشاگر انه شان در خصوص ماهیت انحرافی عقاید تکقیری و سلفی ؛ در صددند به انحای مختلف مانع از برگزاری چنین اجتماعاتی شوند.

این درحالی است که هرساله میلیون‌ها زائر حسینی(ع) از عراق و بیش از 60 کشور جهان بویژه ایران با پای پیاده برای شرکت در مراسم چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان عازم شهر مقدس کربلای معلا می شوند . عظمت راهپیمایی مراسم اربعین حسینی(ع) در واقع ؛تجلی وحدت شیعه و سنی در مقابل جریانهای تکفیری - تروریستی در عراق است . راهپیمایی‌ عظیم و میلیونی اربعین حسینی معنایی جز شکست افراطیون و کسانی که دوست ندارند عراق امن و آباد باشد و نیز شکست توطئه‌های افراطیون و حامیان غربی-عربی آنان ندارد .

با توجه به جهانی بودن پیام قیام امام حسین (ع)بایدگفت راهپیمایی اربعین حسینی ،نمادی از پیشتازی امت اسلامی در حق‌جویی، ظلم ستیزی و مبارزه با مستکبران است و چنین مولفه های ارزشمندی است که تروریستها را نگران کرده است .

نکته قابل تامل آنکه در سالهای اخیر گسترده ترین مراسم اربعین در کربلا برگزار شده است و تهدیدهای امنیتی و انفجار بمب و خمپاره هم نتوانسته شور و اشتیاق زائران را برای شرکت در عزا داری اربعین کمرنگ کند و این مراسم هرسال باشکوهتر ازسال های قبل برگزار شده است. بااین حال انتظار می رود نیروهای امنیتی عراق با توجه به تهدیدات فزاینده داعش با اتخاذ تدابیری جدی ، تحرکات تروریستها را دردور جدید ناامنی ها ناکام گذارند .

کلیدواژه