آمریکا می خواهد که افغانستان همچنان کانون بحران باشد
(last modified 1400-05-10T11:34:15+00:00 )
اسد 10, 1400 16:04 Asia/Kabul

کارشناس افغان در امور سیاسی گفت: شرایطی که امروز در افغانستان بوجود آمده است، در راستای اهداف امریکا قابل ارزیابی است آمریکایی ها می خواهند که افغانستان همچنان کانون بحران باشد.

گل محمد مختاری کارشناس افغان در امور سیاسی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: وضعیت افغانستان در حال حاضر بحرانی شده است و این به خاطر سیاست های آمریکا در این کشور است و سرچشمه تمام این فتنه ها مقامات آمریکایی هستند.

وی تصریح کرد: آمریکا به خاطر اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود می خواهد از فضا و امکانات انسانی و شرایط فرهنگی مردم افغانستان، در راستای اهداف خود استفاده کند و وضعیت بوجود آمده طرح ریزی استکبار در جهت اهداف وی در افغانستان است.

مختاری بیان داشت: آمریکا با شعار مبارزه با تروریسم، وارد افغانستان شد ولی نه تنها این پدیده ریشه کن نشد بلکه امروز در افغانستان انواع گروه های تروریستی لانه کرده است و هر روز هم این گروه ها تقویت می شوند.

این کارشناس افغان اظهار داشت: گروه طالبان که یکبار در افغانستان از قدرت ساقط شد در حال حاضر توسط آمریکا دوباره تقویت شد و به این گروه آبرو داده شد ولی دولت قانونی افغانستان که با رای مردم بر سرکار آمد به محاق فراموشی رفته و اینک اعتبار خود را از دست داده است.

وی در ادامه افزود: شرایطی که امروز در افغانستان بوجود آمده است، در راستای اهداف آمریکا قابل ارزیابی است و گر امروز حضور پررنگ طالبان را در شهر ها و اطراف کابل مشاهده می کنیم در راستای یک هدف مشخص است و آن این که باید طالبان تقویت شوند.

گل محمد مختاری تصریح کرد: در حال حاضر به نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی اجازه داده نمی شود که در جهت پاکسازی مناطق تحت تسلط طالبان اقدام کنند چون آمریکایی ها می خواهند که افغانستان همچنان کانون بحران باشد و این کشور می خواهد نیروهای تروریستی که در سوریه و برخی دیگر از مناطق حضور دارند به تدریج آن ها را به افغانستان منتقل کند.

کلیدواژه