اسد 11, 1400 11:33 Asia/Kabul
  • تکرار اتهام زنی های واهی امریکا و اسرائیل علیه ایران
    تکرار اتهام زنی های واهی امریکا و اسرائیل علیه ایران

شرکت «زودیاک ماریتایم» متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست ، جمعه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد کشتی  " مرسر استریت"  تحت مالکیت اسراییل در دریای عمان هدف حمله  پهبادی قرار گرفته است .

در پی این حمله ؛ "نفتالی بنت"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون ارائه هیچگونه ادله‌ای در اثبات ادعای خود، روز یک‌شنبه مدعی شد: اطلاعات امنیتی که در دست داریم نشان می‌دهد ایران به کشتی اسرائیلی حمله کرده است.

" سعید خطیب زاده " سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  در پاسخ به ادعاهای رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه  ایران گفت ؛ این بار اول نیست که رژیم صهیونیستی  از این اتهامات مطرح می‌کند،  این اتهامات در چارچوب لابی اجاره‌ای و شناخته شده رژیم اشغالگر قدس در آمریکاست.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، به واقعیت دیگری هم اشاره کرد و افزود، این رژیم هر کجا پا گذاشته با خودش ناامنی، خشونت و ترور و جنگ برده و برای همین، مسئول آن کسانی هستند که پای این رژیم را به این منطقه باز کردند.

درعین حال با توجه به دست داشتن رژیم صهیونیستی در اقدامات خرابکارنه در منطقه برخی اظهارات و گمانه ها متوجه اقدامات تروریستی اسراییل و اهداف این رژیم در منطقه است.

درهمین ارتباط « سید هادی برهانی»، کارشناس مسایل  غرب  آسیا می گوید:

"ما می دانیم که اسرائیل در طول سالهای اخیر عملیات متعددی را علیه ایران انجام داده است . لذا این احتمال را نمی شود نادیده گرفت که خود اسرائیل منشا این اتفاقات باشد.  برهم زدن امنیت با هدف متهم کردن ایران در شرایط فعلی مطلوب اسرائیل است .با آمدن بایدن احتمال بازگشت آمریکا به برجام و حل و فصل اختلافات وجود دارد و جدی است. اسرائیل به شدت از این مسئله ناراضی است و به شدت تلاش می کند که خرابکاری کند و مانع این شود که این اتفاق بیفتد و آمریکا به برجام بازگردد."

«طلب ابوعرار» عضو سابق پارلمان رژیم صهیونیستی نیز چندی قبل از دست داشتن اسرائیل در هدف قرار دادن نفتکش‌های بندر فجیره و تلاش اسرائیل و دیگر طرف‌های منطقه‌ای برای تنش بیشتر صحبت کرده بود. بدیهی است که این اقدامات اسرائیل با هدف ایجاد تنش و ناآرامی در منطقه انجام می شود.

با این حال دراین زمینه یاد آوری  دو نکته ضروری به نظر می رسد:

 نخست آنکه  ؛منطقی نیست که رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود در منطقه و حملات علیه  محور مقاومت در سوریه  و لبنان  و یمن ادامه دهد اما انتظار دریافت پاسخ متقابل را نداشته باشد.

رژیم اسراییل با این تصور که برای همیشه می تواند یکطرفه ضربه بزند و هیچ اتفاقی نیفتد؛ دچاراشتباه محاسباتی است.  پاسخ به تجاوزهای اسراییل در منطقه معادله جدیدی را ایجاد کرده و نشان می دهد که اگر اسرائیل زمانی می‌توانست آزادانه به هر کشوری تجاوز کند ولی پاسخی دریافت نکند به پایان رسیده است . در همین خصوص برخی منابع مطلع مقاومت در منطقه اعلام کردند که حمله صورت گرفته به کشتی اسراییلی در شمال دریای عمان، در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونسیتی به فرودگاه «ضبعه»  منطقه  قصیر  سوریه  صورت گرفت.

نکته دوم ؛ اهمیت امنیت درخلیج فارس ، دریای عمان و تنگه هرمز است.در واقع کسانی بدنبال نا امن کردن خلیج فارس هستند که تاکنون چندین جنگ را بر منطقه تحمیل کرده اند تا تجارت و عبور نفت از این منطقه را مختل کنند.

سخن آخر نیزآنکه ،کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید متوجه این نکته باشند که حضور رژیم صهیونیستی در منطقه امنیت و صلح ایجاد نمی کند؛ زیرا این رژیم با تروریسم و تجاوز گری و جنگ موجودیت نامشروع خود را به منطقه تحمیل کرده است. اشغالگری شاید برای سالها ادامه یابد اما قطعا" همیشگی نخواهد بود   بدیهی است برقراری رابطه با اسراییل  توسط برخی از دولتهای عربی خلیج فارس نمی تواند برای این رژیم اشغالگر و متجاوز وتهدید کننده امنیت منطقه، مشروعیت ایجاد کند.

 

 

کلیدواژه