اسد 12, 1400 14:05 Asia/Kabul
  • سخنان رهبر معظم انقلاب درمراسم تنفیذ مراسم حکم ریاست جمهوری دوره سیزدهم، تاکید بر حفظ ارزش های انقلاب
    سخنان رهبر معظم انقلاب درمراسم تنفیذ مراسم حکم ریاست جمهوری دوره سیزدهم، تاکید بر حفظ ارزش های انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی؛ صبح سه شنبه طی مراسمی درحسینیه امام خمینی (ره) با تنفیذ رأی ملت، "سید ابراهیم رئیسی " را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

رهبر معظم انقلاب درحکم تنفیذ، حضور پر معنا و عزت‌آفرین مردم در انتخابات وانتخاب شخصیتی مردمی ، پرهیزگار و دارای سوابق درخشان مدیریت را نشانه عزم راسخ ملت بر پیمودن مسیر نورانی انقلاب یعنی مسیر عدالت، پیشرفت و آزادی دانستند.

"سیدابراهیم رئیسی" با شعار «ایران قوی» وارد عرضه انتخابات شد . فساد ستیزی نیز که امروز در کنارکارآمدی ،جزو مطالبات عموم جامعه است، از جمله ویژگی‌هایی است که ایشان  از سال های گذشته در کارنامه خود دارد و اینک بعنوان رییس قوه مجریه  مصمم به ادامه این مسیر درست است . 

شرایط  پیش رو از این زاویه ،ازدو جنبه قابل‌ بررسی است:

از یک ‌جنبه  ، اهدافی است که در اولویت برنامه های دولت سیزدهم با توجه به کاستی ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی  قرار دارد .

از جنبه دیگر، ضرورت  اهتمام به استفاده از همه ظرفیت های کشور است که درموفقیت دولت و پیشبرد اهداف برنامه هفتم توسعه اهمیتی راهبردی دارد . آنگونه که رهبر معظم انقلاب در بخشی ازسخنانشان اشاره کردند ؛ این ظرفیت ها در بخش نفت ؛ آب ، معادن و همسایگان و مهمتر از آن در عرصه استعدادهای جوان و خلاقیت ها قابل توجه و گسترده است .

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: بدون تردید با این ظرفیت‌ها می‌توان بر مشکلات غلبه کرد به شرطی که خوب شناخته و سپس با تلاش خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی به کار گرفته شوند.

البته در این مسیر موانع ؛ سختی ها و کارشکنی ها کم نیستند . رهبر معظم انقلاب دربخشی از  سخنانشان در این زمینه به مسئله جنگ تبلیغاتی  دشمنان و جنگ نرم علیه ایران اشاره کردند که هدف آن تسلط بر افکارعمومی جامعه  است. برای استمرار این جنگ تبلیغاتی بودجه های کلان تخصیص می باید و ازاتاق های فکر طرح های براندازانه نرم بیرون می آید . این تکاپو ،البته  نشاندهنده اهمیت ارزش های پایدار انقلاب اسلامی است .به دلیل همین اهمیت است که دشمنان  بی وقفه تلاش می کنند با تضعیف آرمان های انقلاب فشارحداکثری بر ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران را بیشتر کنند .

بخش قابل توجهی ازاین جنگ  تبلیغاتی برای دلسرد کردن جوانان از نظام و انقلاب طراحی شده است. در کنار این تحرکات فشار اقتصادی برایران لحظه ای متوقف نشده است .  

رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود در روز عید غدیر درآخرین دیدار با رییس جمهور و اعضای دولت دوازدهم ، لزوم استفاده از تجربه های دولت های یازدهم و دوازدهم درآینده را خاطرنشان کردند و افزودند: یک تجربه بسیار مهم در این دوران عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب که آیندگان باید از آن استفاده کنند. بنابر این مطلقاً نباید برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب منوط کرد زیرا حتماً شکست خواهد خورد.

اکنون،"سید ابراهیم رییسی" به عنوان رییس جمهور دوره سیزدهم وارد عرصه کار و تلاش در این مسوولیت خطیر شده است. رییس جمهور ، پیام‌های انتخابات ۲۸ خرداد/جوزا را تحول‌خواهی، عدالت‌طلبی، مبارزه با فقر، فساد، تبعیض و رانت‌خواری، پاسداشت ارزشهای انقلاب، لزوم رفع مشکلات و در یک کلمه تغییر وضع موجود دانست و گفت؛ مشکلاتی از جمله تورم ۴۴ درصدی، رشد فزاینده نقدینگی، افزایش بدهی‌های دولت، کسری بودجه، بیکاری و مشکل مسکن که به علت دشمنی‌ها و همچنین برخی ناکارآمدی‌های داخلی ایجاد شده، نیازمند اصلاح است و مردم توقع دارند اعتماد آسیب‌دیده آنان ترمیم شود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هر جا به رهنمودهای رهبری بی‌توجهی شد دچار مشکل شدیم، خاطرنشان کرد: به دنبال رفع تحریمها خواهیم بود اما سفره مردم را به اراده بیگانگان گره نمی‌زنیم.

کلیدواژه