اربعین، تجلی اراده انسان‌های آزاده‌ پیرو قیام عاشوراست
(last modified 1395-08-18T12:36:57+00:00 )
عقرب 18, 1395 17:06 Asia/Kabul
  • اربعین، تجلی اراده انسان‌های آزاده‌ پیرو قیام عاشوراست

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: اربعین یک حماسه ملی و جهانی و تجلی اراده همه انسان‌های آزاده‌ پیرو قیام عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام/ایران، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمدنقی لطفی، امام جمعه ایلام امروز هجدهم قوس در اختتامیه سومین سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام، اظهار کرد: کنگره عظیم اربعین نمایشی از اقتدار شیعیان جهان است که همه‌ ساله بر شکوه و عظمت آن افزوده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حماسه راهپیمایی اربعین در عراق تجسم عینی اتحاد و اراده شیعیان برای مقابله با گروه‌های تکفیری و هراس افکندن بر جان آن‌ها و فرصت خوبی برای بسیج مردم جهان اسلام علیه داعش است، افزود: با مقاومت رزمندگان و بخصوص نیروهای مردمی حشدالشعبی، داعش در حال کشیدن نفس‌های آخر است و به‌زودی به زباله‌دان تاریخ انداخته می‌شود. 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه حماسه اربعین تجسم عینی اتحاد مسلمانان برای مقابله با تکفیری‌ها است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران حماسه عاشورا را زنده و فلسفه این قیام و نهضت امام حسین(ع) را برای جهانیان روشن ساخت و امروز شاهد هستیم که مدافعان حرم باانگیزه‌های عاشورایی درراه دفاع از اماکن متبرکه و حرم ائمه اطهار(ع) جان‌فشانی می‌کنند.

لطفی با تاکید بر اینکه قمر بنی‌هاشم شخصیتی تاریخی و تاریخ‌ساز بوده و محورهای زندگی ایشان باید در سبک زندگی مردم جایگاه واقعی خود را پیدا کند، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران سوگواره علمدار کربلا، گفت: برگزاری این برنامه‌ها در این زمینه تأثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: آشنایی با سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و بکارگیری برنامه زندگی آن‌ها در سبک زندگی فردی بدون شک بشر را به سرمنزل سعادت نائل خواهد آمد.

کلیدواژه