عقرب 20, 1395 14:39 Asia/Kabul
  •  ورود صدها هزار زائر ایرانی به عراق

صدها هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع ) وارد عراق شدند.

 منابع عراقی اعلام کردند ،بیش از 400 هزار زائر ایرانی تا عصر دیروز چهارشنبه از طرف گذرگاه مرزی "زرباطیه" (مهران)، "شیب" (چذابه) و "شلمچه" برای شرکت در مراسم عزاداری میلیونی اربعین حسینی (ع )وارد عراق شده اند.

به گزارش ایرنا، مسوولان ایرانی و عراقی پیش بینی کرده اند ، بیش از یک میلیون و 700 هزار زائر ایرانی امسال در مراسم اربعین حسینی (ع ) در کربلای معلی شرکت کنند.

در همین حال "عقیل عمران الطریحی" استاندار کربلا در جنوب عراق همزمان با ورود اولین گروه زائران اربعین حسینی (ع) به کربلای معلی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) گفت ، مردم عراق برای استقبال و پذیرایی از زائران ایرانی مراسم اربعین آماده هستند.

الطریحی افزود،پیش بینی می شود جمعیت زائران اربعین حسینی (ع) از داخل و خارج عراق در مقایسه با سال های گذشته، بسیار گسترده تر باشد و قطعاً سهم ایران در بین زائران خارجی بیشتر است.

استاندار کربلا تصریح کرد،استانداری و شورای استان کربلا با هماهنگی دستگاه های امنیتی از جمله پلیس عراق، طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی (ع) را اجرا می کنند .

بیستم ماه صفر (20 نوامبر 2016) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع ) امام سوم شیعیان جهان و یارانش در صحرای کربلا است که میلیون ها مسلمان از سراسر جهان در این روز برای حضور در این مراسم ، وارد این شهر می شوند.

 

 

 

 

کلیدواژه