عقرب 21, 1395 08:26 Asia/Kabul
  •  ابراز رضایت  زائران اربعین حسینی (ع) از خدمات مرزها

خروج زائران اربعین حسینی (ع) از مرزهای جمهوری اسلامی ایران با رضایت کامل آنان در حال انجام است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری صدا و سیما، اتحاد ایرانی- عراقی سبب شده که مسوولان دو کشور با یکدیگر به مرزهای جمهوری اسلامی ایران و عراق سفر کنند و از آخرین وضعیت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) باخبر شوند.

"مجید آقابابایی" مدیرکل امور مرزی وزارت داخله ایران و "راجح صابر عبود الموسوی" سفیر عراق در تهران در بازدید از سه گذرگاه مرزی "زرباطیه" (مهران)، "شیب" (چذابه) و "شلمچه"، امنیت و خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) را در بهترین وضعیت ممکن اعلام و خاطر نشان کردند: امسال خروج زائران از این سه مرز، 200 برابر افزایش یافته است.

آقابابایی گفت: بیش از یک میلیون و 400 هزار روادید از سوی سفارت، سه کنسولگری عراق و دوازده دفتر موقتی که سفارت این کشور در دوازده‌های ورودی به عراق مستقر کرده‌، تاکنون صادر شده است.

"راجح صابر عبود الموسوی" نیز گفت: همکاری های ایران و عراق در بالاترین سطوح برقرار بوده و بغداد امیدوار است با کمک ایران، مراسم بزرگ اربعین حسینی (ع) به بهترین شکل برگزار شود.

مسوولان ایرانی و عراقی پیش بینی کرده اند، بیش از یک میلیون و 700 هزار زائر ایرانی امسال در مراسم اربعین حسینی (ع ) در کربلای معلی شرکت کنند.

بیستم ماه صفر اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)  و یارانش در صحرای کربلا است که میلیون ها مسلمان از سراسر جهان در این روز برای حضور در این مراسم، وارد این شهر می شوند.

کلیدواژه