عقرب 21, 1395 13:50 Asia/Kabul
  • پیاده روی اربعین حسینی، دشمنان اسلام را ناامید می کند

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی ولایت گیلان گفت: پیاده روی بزرگ اربعین حسینی به عنوان نماد وحدت مسلمین، دشمنان اسلام را حیران و ناامید می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حسین گلمیرزاده شامگاه پنجشنبه در جمع عزاداران هیات خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) آستارا افزود: امام حسین (ع) با تکیه بر آیات قرآن مسیر زندگی را برای ما روشن کرده است.

وی اضافه کرد: حضرت سید الشهدا (ع) با شهادت در راه خدا درس امر به معروف و ایستادگی در برابر ظلم را به ما آموخت، تا با قرار گرفتن در مسیر حق به سعادت برسیم.

وی اظهار کرد: امروز هجمه های زیادی متوجه جوانان کشور ما است و با سرلوحه قرار دادن آموزه های دینی و قرآنی می توان این توطئه های شوم را خنثی کرد.

حجت الاسلام گلمیرزاده امام حسین (ع) را شیفته قرآن و نماز ذکر کرد و افزود: واقعیت فلسفه عاشورا ترویج فرهنگ قرآنی و نماز است و باید این فرهنگ در مدارس و دانشگاه ها در بین دانش آموزان و دانشجویان بیش از پیش نهادینه شود. 

وی با اشاره به اینکه بزرگترین پیاده روی جهان به مناسبت اربعین حسینی (ع) برگزار می شود، بیان کرد: امروز عشق به امام حسین (ع) و این جذبه، محدود به مرز خاصی نیست و از اقصی نقاط، موج دلدادگی معنوی به حضرت سیدالشهدا (ع) را شاهد هستیم.

وی گفت: امروز آل سعود در ظاهر با شعار قرآن به جنگ واقعی با قرآن و اسلام برخاسته است و مسلمانان باید نسبت به این امر آگاه باشند.

مداحی و ذکر مصائب کربلا از دیگر بخش های این آیین معنوی بود.

 

کلیدواژه