عقرب 22, 1395 16:47 Asia/Kabul
  • ورود بيش از نيم ميليون زائر اربعين حسيني (ع) به عراق

سخنگوي وزارت کشور عراق اعلام کرد تا روز جمعه بيش از نيم ميليون زائر براي شرکت در مراسم اربعين حسيني (ع) وارد عراق شدند.

به گزارش خبرگزاري آريا،"سعد معن" سخنگوي وزارت کشور عراق اعلام کرد: اين زائران از طريق چهار گذرگاه مرزي و نيز فرودگاه‌هاي نجف و بصره وارد عراق شدند.

در همين حال، وزارت حمل و نقل عراق هم از اتخاذ تمهيدات ويژه براي انتقال زائران اربعين حسيني (ع) در شهرها و مناطق مختلف عراق به کربلاي معلي خبر داد.

ستاد فرماندهي عمليات بخش فرات مرکزي عراق نيز اعلام کرده است بيش از سي هزار نيروي امنيتي عراق برقراري امنيت مراسم اربعين حسيني (ع) امسال را بر عهده دارند.

"عقيل عمران الطريحي" والی کربلا در جنوب عراق هم اعلام کرد مردم اين کشور براي استقبال و پذيرايي از زائران مراسم اربعين حسيني آماده هستند.

الطريحي افزود پيش‌بيني مي‌شود جمعيت زائران اربعين حسيني (ع) از داخل و خارج عراق در مقايسه با سال‌هاي گذشته، بيشتر باشد و قطعاً سهم ايران در بين زائران خارجي بيشتر است.

مسوولان ايراني و عراقي پيش‌بيني کرده‌اند بيش از يک ميليون و 700 هزار زائر ايراني امسال در مراسم اربعين حسيني (ع) در کربلاي معلي شرکت کنند.

بيستم ماه صفر (20 نوامبر 2016) اربعين شهادت حضرت امام حسين (ع) امام سوم شيعيان جهان و يارانش در صحراي کربلا است که ميليون‌ها مسلمان از سراسر جهان در اين روز براي حضور در اين مراسم، وارد اين شهر مي‌شوند.

کلیدواژه