عقرب 02, 1400 13:46 Asia/Kabul

عضو پیشین پارلمان افغانستان گفت: گرامیداشت هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) تاثیر بسزایی در وحدت و هماهنگی هرچه بیشتر مسلمانان دارد.

سید محمد جمال فکوری بهشتی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: اهمیت هفته وحدت در وحدت و هماهنگی جامعه بشری و به ویژه جامعه اسلامی و اثرات مثبت آن به وضوح قابل مشاهده است.

وی افزود: گرامیداشت هر ساله هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) گرامیداشت به عمل می آید و در تمام کشورهای اسلامی مراسم یادبود برگزار می شود برای وحدت و هماهنگی و حتی تقریب مذاهب اسلامی مفید و کمک کننده است.

به گفته این کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان مسلمانان دنیا امروز بیش از گذشته به وحدت و هماهنگی نیاز دارند و باید به این وحدت برسند، از طریق ارتباطات گسترده در روابط بین الملل می توان راحت تر به این وحدت دست پیدا کرد.

بهشتی عنوان کرد: استعمار همیشه برای کشورهای اسلامی مانع ایجاد کرده و مشکلاتی را در عرصه های مختلف به وجود آورده که دلیل آن هم ترس و وحشت از تبلیغ احکام اسلامی و اهداف روشن و زیبایی است که در اسلام وجود دارد.

این عضو سابق پارلمان افغانستان یاد آور شد: این روزها دیده می شود که زنان و دختران غیر مسلمان در غرب وقتی که اسلام را مطالعه می کنند و بعد به این دین مقدس روی می آورند و استعمار از آن احساس خطر می کند به همین دلیل استعمارگران برای جلوگیری از نفوذ اسلام تلاش می کنند.

وی اضافه کرد: در افغانستان در طول تاریخ پیروان مذاهب سنی و شیعه اختلافی که باعث ایجاد تنش میان آن ها شود، نداشته اند و این امکان وجود دارد که با تلاش بیشتر و ارتباطات علما و فرهنگیان دو مذهب هماهنگی میان آنان بیش از گذشته شود.

 

کلیدواژه