گروه هایی مانند داعش ساخته و پرداخته غربی ها و دشمنان اسلام هستند
(last modified Mon, 14 Nov 2016 07:22:59 GMT )
عقرب 24, 1395 11:52 Asia/Kabul
  • گروه هایی مانند داعش ساخته و پرداخته غربی ها و دشمنان اسلام هستند

دشمنان اسلام گروه های تروریستی مانند داعش را ایجاد می کنند تا به اهداف خود در زمینه نفاق افکنی میان مسلمانان و کشورهای اسلامی دست پیدا کنند

عضو سابق پارلمان افغانستان گفت: دشمنان اسلام که در پی ایجاد نفاق میان مسلمانان و کشورهای اسلامی هستند گروه های تروریستی مانند داعش را ایجاد می کنند تا به اهداف خود در این زمینه برسند.    

سلطان محمد اورنگ در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در خصوص برخی اظهار نظرات مبنی بر اینکه امریکا گروه داعش را از طریق پاکستان وارد افغانستان می کند عنوان کرد که این حرف جدیدی هم نیست زیرا از گذشته ها دشمنی بین دشمنان دین و کسانی که پیرو دین هستند وجود داشته است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام اگرچه گاهی به ظاهر کمک هایی به کشورهای اسلامی و از جمله افغانستان می کنند اما از کسانی که فقط نام دین را یدک می کشند علیه مسلمانان سوء استفاده می کنند و مسلمانان را به جان یکدیگر می اندازند.

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: غربی ها تلاش می کنند که بین کشورهای اسلامی اختلاف افکنی کنند و از همان شعار قدیمی تفرقه بینداز و حکومت کن پیروی می کنند. آنان در ایجاد گروه طالبان دست داشتند چنانچه بی نظیر بوتو صدراعظم اسبق پاکستان هم که از او به عنوان همکار در ایجاد و تقویت طالبان یاد می شود اظهاراتی در این خصوص داشت.

به گفته اورنگ امروز هم غربی ها در ایجاد داعش و تقویت و اعزام نیروهای این گروه به کشورهای اسلامی نقش دارند و بر اساس منافع خود و اهدافشان که تسلط بر کل جهان است زمانی با آن ها می جنگد و زمانی هم آن ها را تقویت می کند.

این کارشناس افغان در خصوص برخی اظهار نظرات در مورد همکاری امریکا، انگلیس و پاکستان در ایجاد داعش گفت: به هر صورت برنامه هایی برای ایجاد وحشت در کشورهای اسلامی و بدنامی و ایجاد نفرت از دین روی دست دشمنان اسلام است، در طول تاریخ هم چنین بوده است. آنان می خواهند اینگونه القاء کنند که اگر دین بر جامعه حاکم شود چنین سرنوشتی منتظر مردم خواهد بود.

وی اضافه کرد: اما آنان قطعاً در این برنامه های خود موفق نمی شوند و دینداران واقعی فریب نخورده و از دین خود دوری نخواهند کرد.

 

کلیدواژه