تحولات جدید افغانستان در وبینار بین المللی با حضور علمای جهان اسلام مورد بررسی قرار خواهد گرفت
(last modified 1400-08-23T09:39:04+00:00 )
عقرب 23, 1400 14:09 Asia/Kabul

مسئول مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در تهران گفت: نقش علما بیش از هر نهادی می تواند در تحولات افغانستان تاثیر گذار باشد و طالبان که خود را پرچمدار احیای نظام اسلامی در افغانستان می داند باید بیش از هر زمان دیگر به نظر و خواست علما توجه جدی داشته باشند و وبینار بین المللی با حضور علمای جهان اسلام در همین راستا برگزار خواهد شد.

سید عباس حسینی، مسئول مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: افغانستان در سه ماه گذشته شاهد تحولات ویژه ای بوده است و همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی، توجه جدی به افغانستان داشته اند و چندی قبل هم در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران در کنار بحث فلسطین به موضوع افغانستان هم پرداخته شد و در ادامه وبینار بین‌المللی با عنوان «علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان» از سوی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز یکشنبه 23 عقرب/آبان 1400 با حضور علما و اندیشمندان جهان اسلام برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در این وبینار تخصصی مهمانان ویژه ای از افغانستان، ایران، پاکستان، عراق، فلسطین و برخی دیگر کشورهای جهان حضور خواهند داشت و با توجه به وضعیت فعلی افغانستان نقش و نظر علمای اسلامی در جهت استقرار یک نظام اسلامی معتدل در افغانستان بسیار راهگشا خواهد بود.

حسینی اظهار داشت: این وبینار یک پیام مشخص را به طالبان به عنوان حاکمان جدید افغانستان و هم به مردم و هم علمای جهان اسلام دارد که به صورت جدی به وضعیت افغانستان و نظام آینده این کشور توجه جدی داشته باشند چرا که نقش علما بیش از هر نهادی می تواند در تحولات افغانستان تاثیر گذار باشد و طالبان که خود را پرچمدار احیای نظام اسلامی در افغانستان می داند باید بیش از هر زمان دیگر به نظر و خواست علمای جهان اسلام توجه جدی داشته باشند.

این فعال رسانه یادآور شد: تا هنوز پیرامون نوع نظام فعلی در افغانستان یک توافق میان آحاد جامعه صورت نگرفته است و علما می توانند به طالبان کمک کنند که افغانستان به سمت یک نظام اسلامی معتدل و قابل قبول حرکت کند.

لازم به ذکر است که وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان از سوی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز یکشنبه 23 عقرب برگزار می‌شود.

این وبینار به همت مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور علما و اندیشمندان اسلامی از کشورهای ایران، افغانستان، کرواسی، فلسطین، عراق، پاکستان و هند، با موضوع شاخصه‌ها و معیارهای تشکیل حکومت اسلامی، دولت فراگیر، تأمین امنیت، احقاق حقوق ملت و کسب مشروعیت بین‌المللی برگزار می‌ شود. 

این وبینار روز یکشنبه، 23 آبان/عقرب از ساعت 15 به‌ وقت کابل و 14 به‌ وقت‌ تهران از طریق وب‌سایت، اینستاگرام و آپارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به آدرس live.taqrib.ir و تلویزیون اینترنتی عبرات به آدرس abarat.tv پخش می‌شود.

کلیدواژه