تاکید فرمانده کل سپاه بر توان افزایی نیروهای مسلح درعرصه امنیت دریایی
(last modified 1400-08-24T05:22:37+00:00 )
عقرب 24, 1400 09:52 Asia/Kabul
  • تاکید فرمانده کل سپاه بر توان افزایی نیروهای مسلح درعرصه امنیت دریایی
    تاکید فرمانده کل سپاه بر توان افزایی نیروهای مسلح درعرصه امنیت دریایی

ثبات و امنیت آب‌های بین‌المللی و مرز‌های آبی کشور مرهون حضور مقتدرانه، رشادت‌های همه نیرو‌های دریایی در پهنه اقیانوس‌ها و دریا‌ها و سند افتخاری برای جامعه دریایی و بندری کشور است.

سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در بازدید ازمراکز و یگان‌های مستقر دردانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، تصریح کرد: توان افزایی نیروهای مسلح توقف ناپذیر است و این پیام را باید همه بدانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هیچ کس اجازه دخالت در امور کشور را نخواهند داد.

دکترین دفاعی ایران مبتنی برداشتن بالاترین سطح از آمادگی های دفاعی و بازدارندگی است. نیروی های مسلح ایران امروز این توانمندی را دارند، که با بهره گیری از تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته درحوزه رزم دریایی، هوایی وزمینی مقتدرانه در هر نقطه ای که نیاز به امنیت سازی باشد حضور یابند.

حدود ۹۰ درصد تجارت ایران از طریق دریا انجام می‌شود و دریا امروز هم توسط بازیگران فرا منطقه‌ای و بعضاً توسط تروریسم دریایی تهدید می‌شود و این محور که محور اقتصادی ایران می‌باشد مورد تهدید بوده است.

 یکی از الزامات بازدارندگی دریایی، دست‌یابی به فناوری‌هایی است که در تولید، ساخت و کاربرد تجهیزات نظامی دریایی کاربرد دارند.ایران با وجود  تحریم‌ها با استفاده از تخصص و دانش بومی  به پیشرفت های قابل توجهی از جمله در حوزه تامین امنیت دریایی  دست یافته است.

حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه در دریا و سواحل علاوه بر مراقبت و دفاع از مرز‌های جمهوری اسلامی، آرامش و تجارت امن را برای ایران  به‌ ویژه ساکنان استان‌های ساحلی به وجود آورده است.نیروهای مسلح ایران با حضور مقتدرانه خود در آبهای منطقه ای و بین المللی  توانمندی خود را در زمینه حفظ  امنیت پایدار برای تجارت بویژه خطوط کشتیرانی، تجاری و نفتی اثبات کرده اند. مقابله قدرتمندانه  ایران  با  اقدام  اخیر امریکا در سرقت محموله نفتکش ایرانی نشان داد که نیروی دریایی ایران با اقتدار آماده مقابله با تهدید ها است.

سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اظهاراتی در همین خصوص با تاکید براینکه ایران می‌خواهد قلمرو قدرت دفاعی خود را تا دوردست امتداد دهد تصریح می کند : نیروی دریایی سپاه امروز مأموریت دارد تا دامنه قدرت تأثیر دفاع دریایی را تا جایی امتداد دهد که به دفاع اطمینان‌ بخش از استقلال و تمامیت ارضی و حفظ منافع دریایی و تعقیب و انهدام دشمن در دور دست رسید.

تأمین امنیت در آب‌های حاکمیتی و بین‌المللی و عبور و مرور امن هزاران کشتی نفتکش و تجاری مرهون امنیت پایدار از سوی نیرو‌های مسلح است که همواره مورد توجه سازمان جهانی دریانوردی نیز قرارگرفته و این سازمان بار‌ها مراتب تقدیر خود را از تلاش‌های  ایران در حفظ امنیت ابراز داشته است.

وبگاه خبری آمریکایی "بیزینس اینسایدر"، در جدیدترین گزارش خود از پیشرفت های نیروی دریایی در بازسازی و مدرن سازی ناوگان خود نوشت؛ امروز ایران شناورهای خود را به ماموریت های مختلف در اقیانوس ها اعزام می کند.  

هفتاد وهفتمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تازه ترین ماموریت دریایی خود  برای نخستین بار و به منظور نشان دادن توانمندی های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریانوردی وارد آبهای  اقیانوس اطلس شد.

این شاخص ها نشان می دهد نیروی های مسلح ایران با اقتدار آماده مقابله با تهدید ها هستند وتوانمندی‌های خود  را در عرصه های مختلف به اثبات رسانده اند. نیروی دریایی ایران در این ظرفیت سازی جایگاه ویژه ای دارد. حفظ و ارتقای این آمادگی، در واقع ضمانتی برای صلح پایدار در کشور و مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

 

کلیدواژه