شهید قاسم سلیمانی امروز در دنیا تبدیل به یک مکتب شده است
(last modified 1400-10-12T10:02:20+00:00 )
جدی 12, 1400 14:32 Asia/Kabul

فعال فرهنگی و کارشناس افغان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در سطح دنیا تبدیل به یک مکتب شده است و دشمنان برای مقابله با این مکتب، به شیوه حذف روی آورده اند و همان گونه که مقام معظم رهبری فرموند، جهان اسلام باید در فضای مجازی حضور داشته باشد که جلو این حذف ها گرفته شود.

سید جواد وحیدی عالم دینی و فعال فرهنگی افغان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد سخنان اخیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای که در دیدار با خانواده شهید سلیمانی بیان فرمودند گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند به برکت خون حاج قاسم سلیمانی بود که آمریکا از افغانستان ذلیلانه فرار کرد و این کشور امروز خالی از اشغالگران آمریکایی است.

وی تصریح کرد: این روندی که الان در جبهه مقاومت و در جغرافیای مقاومت به وجود آمده و  جریان مقاومت شاداب تر از گذشته شده است این همان انتقام سختی است که حضرت آقا در هنگام شهادت حاج قاسم سلیمانی و در پیامی که به همین مناسبت صادر کرده بودند بیان فرمودند و این انتقام سخت در حال صورت گرفتن است.

این فعال فرهنگی بیان داشت: دشمن اگر متوجه می شد واقعا حاج قاسم سلیمانی به این اندازه در قلوب مردم ایران و مردم منطقه نفوذ دارد که جلوه آن در تشیع باشکوه سردار دلها و شهدای همراهش در عراق و ایران را همه شاهد بودیم، هیچ گاه دست به چنین جنایتی نمی زد.

وحیدی اظهار داشت: این که باعث شده جریان مقاومت همچنان شاداب تر و رو به جلو حرکت کند، دلیل آن عملکرد و شیوه های عمل حاج قاسم سلیمانی بود که در میان مردم بود و به دنبال چیزی بود که خواسته ملت ها بود.

وی تاکید کرد: اینکه باعث شده جریان مقاومت در این مقطع شاداب تر و رو به جلو باشد دلیلش عملکرد و شیوه های عمل حاج قاسم سلیمانی بود و حاج قاسم با متن مردم کار می کرد چیزی که خواسته ملت ها بود یعنی حاج قاسم دنبال نفوذ صرفا جمهوری اسلامی ایران در منطقه نبود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی محبوب القلوب همه انسان های آزاده است و شخصیتی فرا مذهبی داشته نه متعلق به ایران است و نه متعلق به شیعه و نه فقط به مسلمان تعلق دارد بلکه هر آزاده ای که با حرکت های آزادی خواهانه و استکبار ستیزانه معتقد باشد او را ستایش می کند.

این کارشناس افغان یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در سطح دنیا تبدیل به یک مکتب شده است و ترس استکبار است که مکتب حاج قاسم سلیمانی عالم گیر و در کل جهان مطرح شود، و وقتی دیدند نمی توانند با این مکتب بر خورد فکری داشته باشند به شیوه حذف روی آورده اند و همان گونه که حضرت آقا فرمودند جهان اسلام باید در فضای مجازی حضور داشته باشد که جلو این حذف ها را بگیرد و علت حذف حاج قاسم سلیمانی در فضای مجاز و در رسانه بخاطر جلوگیری از تبدیل شدن حاج قاسم سلیمانی به یک مکتب جهانی است.

کلیدواژه