جدی 14, 1400 15:17 Asia/Kabul
  • صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد
    صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد

"حسین امیرعبداللهیان" وزیرامور خارجه ایران در پاسخ به اظهارات آشفته وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از حقوق و منافع ملت دفاع می‌کند، در توئیتی نوشت؛ "صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد."

امیرعبداللهیان در این توییت که روزدوشنبه منتشر شد، افزود: با اقتدار و عقلانیت  صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد.

این سخن اگرچه کوتاه اما پرمعناست.

مقام های اسراییل  چند سالی است که خود را سرگرم لفاظی های توخالی کرده اند.

"یائیرلاپید" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در ادامه این سیاست نخ نما شده اخیراً مدعی شد که این رژیم می‌تواند بدون اطلاع دولت آمریکا به ایران حمله کند و برای دفاع از امنیت خود «نیاز به اجازه کسی ندارد».

او ادعا کرد: گرچه اقدام جهانی علیه برنامه هسته ای ایران را ترجیح می دهیم، اما در صورت وقوع وضع اضطراری، وقت خود را تلف نخواهیم کرد.

سوالی که در نگاه اول به  این لفاظی ها درذهن تداعی می شود این است که اسراییل به دنبال چه اهدافی است؟

درادعا سازی های اسراییل ظاهرا" دوموضوع بیش ازسایر موضوعات تکرار می شود.

موضوع نخست؛ نگرانی  صهیونیست ها از بازگشت امریکا به برجام است که با از سرگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم ها ابراز شد. این نگرانی اما ریشه درمسئله دیگری دارد. به عبارتی دیگر باید گفت اسراییل برای بقای موجودیت سیاسی خود به شدت نیازمند حمایت واشنگتن و سیاست بحران سازی امریکا در منطقه است. تشدید لفاظی ها بر ضد ایران انعکاسی ازهمین نیاز است.

مقامات این رژیم با نزدیک شدن به زمان از سرگیری مذاکرات هسته‌ای که از 29 نوامبر/8قوس شروع شد، با لفاظی های خود بارها  ایران را تهدید کردند و مدعی شدند که توانایی حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران را دارند.

در همین حال، "ایهود اولمرت"، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی فاش کرد این رژیم به ایران حمله نخواهد کرد و تمامی آمادگی‌ها و مانور‌های نظامی هم که با هدف آمادگی برای حمله به ایران برگزار می‌کند، هدف آن تنها ترساندن دولت آمریکاست و مقصود حمله به ایران نیست.

محوردوم در لفاظی های مقام اسراییل اسراییل، تمسک به دروغ پردازی درباره  برنامه هسته ای ایران و تهدید سازی ازایران در منطقه است.

ماهیت لفاظی ها و ادعاسازی های مقام های اسراییل این نتیجه را بدست می دهد که هردو موضوع با اهداف نامشروع رژیم صهیونیستی در منطقه ارتباطی نزدیک وراهبردی دارد.

این تنش سازی اما لزوما" به نفع امریکا و اروپا نیست.

"پل پیلار"، عضو سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل بین الملل با انتشار یادداشتی با عنوان «لفاظی های مداوم اسرائیل در مورد حمله به ایران منافع ایالات متحده را به خطر می اندازد»، با بررسی و مقایسه رفتار مقامات ایرانی و اسرائیلی نسبت به پیامدهای تبعیت ایالات متحده از سیاست اسرائیل در قبال ایران هشدار داده است. 

بنیامین نتانیاهو، سلف بنت نیز درطرح مجموعه‌ای از لفاظی‌های مملو از دروغ پردازی و فرافکنی در مورد ایران، دستکمی از او نداشت.

هدفی که اسراییل از طریق دامن زدن به رویارویی با ایران پیگیری می کند، دور کردن اذهان از نقش اسرائیل در تهدید اتمی و بی‌ثباتی ها در منطقه  است. صهیونیست ها  به دنبال منحرف کردن توجهات بین المللی نسبت به سیاست ها و رفتار اسرائیل هستند. آنها  ترجیح می دهند در مورد مسائل حساس  به ویژه در رابطه با فعالیت های غیرمتعارف هسته ای اسراییل واشغال و تصرف سرزمین های فلسطینی صحبت نشود. مقام های اسراییل همچنین ازطریق تضعیف دیپلماسی گفت و گو درمنطقه، در پی آن هستند  که از هرگونه تقویت روابط درون منطقه ای بامشارکت ایران جلوگیری کنند. البته عادت های قدیمی به سختی از بین می روند و برخی از آن عادت ها ویرانگرهستند. سرنوشت مقام های رژیم صهیونیستی از این اصل مستثنی نیست. آنگونه که وزیر امور خارجه ایران در توئیترنوشت؛ صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد.  

کلیدواژه