دلو 19, 1400 12:35 Asia/Kabul

عضو سابق پارلمان افغانستان گفت: با روی کار آمدن طالبان در افغانستان امنیت برقرار شد اما اقتصاد مردم در وضعیت بسیار نابسامان قرا گرفته است.

رمضان بشر دوست در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری در مورد گزارش تیم تحلیلی پشتیبانی و نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل درباره داعش، القاعده و افراد و نهادهای مرتبط آن در این خصوص که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه طالبان اقداماتی را برای محدود کردن فعالیت تروریست‌های خارجی انجام داده، وجود ندارد، بلکه گروه‌های تروریستی نسبت به هر زمان دیگری در افغانستان آزادی بیشتری دارند، اظهار داشت: موضوع امنیت موضوع بسیار پیچیده است اما اگر امنیت را به معنای خاتمه جنگ و انفجار، خونریزی و کشتار و امثال این ها در نظر بگیریم، تنها نکته مثبت حکومت طالبان همین برقراری امنیت است.

وی تصریح کرد: قبل از روی کار آمدن طالبان در افغانستان در بسیاری از مناطق این کشور جنگ و خونریزی جریان داشت که البته یکی از طرف های مهم جنگ هم طالبان بودند اما امروز جنگ به آن معنا، وسعت و تعداد قربانی هایی که قبلا وجود داشت وجود ندارد و تعداد حملات انفجاری هم بسیار کاهش یافته است که گفته می شود مسوول حملات انفجاری هم خود طالبان بودند.

این کارشناس افغان عنوان کرد: گروه داعش هم که برخی عملیات انفجاری را انجام می دهد فعالیت جزئی دارد و ابعاد، اندازه و میزان تلفات این عملیات نسبت به گذشته بسیار کمتر است.

وی تاکید کرد: با همه این ها موضوع مهم و قابل توجه این است که اگرچه با روی کار آمدن طالبان در افغانستان امنیت برقرار شده اما اقتصاد ضربات بسیار دید و مردم دچار مشکلات شدید اقتصادی شده اند.

 

کلیدواژه