دلو 20, 1400 15:20 Asia/Kabul

عضو سابق پارلمان افغانستان تاکید کرد: بر اساس تحقیقات و تحلیل های سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران بهترین نمونه برای حکومت اسلامی است.

سید محمد جمال فکوری بهشتی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: کشورهایی که فقط به نام اسلام حکومت هایی ایجاد کرده اند نمی توانند نمونه مناسبی برای حکومت اسلامی باشند.

وی در مورد دلایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: روحانیت به ویژه حضرت امام خمینی (ره) در راس این انقلاب قرار داشت و رهبری ایشان تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب داشت اما تا قبل از انقلاب اسلامی ایران دیگر جنبش های اسلامی شاهد چنین رهبری نبودند.

این کارشناس سیاسی در خصوص دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران هم عنوان کرد: این موضوع به فرهنگ غنی و حکومت اسلامی بر می گردد که از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اقدامات حضرت امام خمینی (ره) بود.   

فکوری بهشتی اظهار کرد: این انقلاب برای دیگر کشورهای اسلامی و مردم مسلمان و مستضعف جهان حامی بسیار خوبی در عرصه های سیاسی بوده و شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران با تمام امکانات خود حامی عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و بسیاری از دیگر کشورها بوده است.

این عضو سابق پارلما افغانستان در مورد دسایس و توطئه های استعمارگران و دشمنان انقلاب اسلامی هم گفت: انقلاب های اسلامی به ویژه انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی ایران دشمنان زیادی داشته که تلاش کرده اند از فعالیت هایش جلوگیری کنند و یا مسیر آن را تغییر دهند زیرا حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بر مبنای فرهنگ غنی اسلامی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: مسوولان جمهوری اسلامی ایران ادامه دهندگان راه امام راحل و تربیت شدگان مکتب امام خمینی (ره) و امام حسین (ع) هستند که برای تداوم این راه و تداوم حکومت اسلامی مبارزه و دسایس و توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

 

کلیدواژه