عقرب 30, 1395 09:15 Asia/Kabul
  •  امروز، نمایش بزرگترین مانور وحدت مسلمانان در اربعین حسینی

امسال مراسم اربعین حسینی (ع) با حضور معنوی و پرشور عزاداران امام حسین (ع) به بزرگترین مانور وحدت مسلمانان تبدیل شده است.

امروز، یکشنبه، بیستم صفر و روز اربعین حسینی (ع)، هیات‌ و دسته‌های مختلف عزاداری از ایران و کشورهای مختلف از مسیرهای تعیین شده با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی وارد صحن حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا می‌شوند.

دوباره کربلا سرشار از شور و شوق و شیدایی است، دوباره حال همه عاشقان اینجا تماشایی است. اوج عزاداری در روز اربعین حسینی (ع) در بین الحرمین است؛ عزاداریی که از دل و جان با معرفت عاشورایی و حسینی همراه است.

راهپیمایان اربعین حسینی (ع) در مسیر نجف تا کربلا روز شنبه نامه‌ای خطاب به مردم جهان منتشر کردند که ضمن ارائه توضیحاتی درباره شکل‌گیری مناسبات مختلف زندگی امروزی بر اساس منافع مستکبران و عوامل جدایی ملت‌ها با دعواهای نژادی، مردم کشورهای مختلف جهان را به مبارزه با ظلم دعوت کردند.

راهپیمایان اربعین حسینی (ع) در مسیر نجف تا کربلا بر حمایت از مظلوم و مبارزه با ظلم تاکید کردند.

دولت عراق اعلام کرده است بیش از دو و نیم میلیون زائر خارجی برای حضور در مراسم اربعین حسینی خود را به کربلای معلا رسانده‌اند.

هیات‌هایی از کشورهای ایران، بحرین، عربستان، قطر و کویت و حتی جنوب آفریقا برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع ) به عراق آمده‌اند.

بیش از سی هزار نیروی امنیتی عراق برقراری امنیت مراسم بزرگ اربعین حسینی (ع) امسال را بر عهده دارند.

کلیدواژه