حوت 17, 1400 18:35 Asia/Kabul

حضرت « علی بن الحسین » (ع) از نوادگان پاک رسول خدا (ص) در پنجم شعبان سال 38 هجری قمری در شهر مدینه ، دیده به جهان گشود.

امام زین العابدین به لطف خداوند و به دلیل حضور در کنار پدرش امام حسین (ع) ، نوه پیامبر اسلام (ص)، به زیباترین جلوه های معنویت و اخلاق آراسته شد و از علم و معرفت الهی بهره مند شد.

حضرت علی بن الحسین (ع) در علم ، نیایش، تواضع و بردباری ، سرآمد مردم روزگار خویش به شمار می رفت.

وی در عبادت و شب زنده داری بسیار کوشا بود و به خاطر سجده های طولانی به درگاه خداوند، «سجاد» ، یعنی بسیار سجده کننده لقب یافت.

در واقعه عاشورا که طی آن پدر بزرگوار وی، امام حسین (ع) و بسیاری دیگر از نوادگان پیامبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند ، حضرت سجاد (ع) به دلیل بیماری شدید نتوانست در جهاد شرکت کند و شاهد شهادت عزیزانش و بی حرمتی به خاندان پیامبر اسلام (ص) بود.

حضرت سجاد (ع) پس از حماسه کربلا، همراه با عمه بزرگوارش حضرت زینب (س) ، به افشای اعمال ظالمانه بنی امیه و معرفی خاندان رسالت پرداخت. ایشان از آن زمان تا پایان عمر پربرکت خویش در سال 94 هجری قمری ، رهبری مسلمانان را برعهده داشت .

از جمله یادگارهای ارزشمند امام سجاد(ع) ،ادعیه زیبایی است که وی درمورد تهذیب نفس ، رابطه بنده با خدا ، توجه به آخرت و مسائل اجتماعی و سیاسی بیان کرده و در مجموعه ای به نام «صحیفه سجادیه» گردآوری شده است.

ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت سجاد (ع) ، سخنی حکیمانه از آن بزرگوار را برای شما نقل می کنیم که فرمود: «چیزی گواراتر از خشمی که انسان فرو برد ، نیست.»

تبریک سالروز ولادت با سعادت امام سجاد (ع)

کلیدواژه