دشمنان اسلام با هدف تفرقه افکنی در جامعه اسلامی دست به اقدامات بزدلانه مانند حادثه حرم رضوی (ع) می زنند
(last modified 1401-01-22T09:45:11+00:00 )
حمل 22, 1401 14:15 Asia/Kabul

فعال فرهنگی و رسانه ای افغان گفت: دشمنانی که در میدان نبرد نتوانستند به حریم اهل بیت علیهم السلام نزدیک شوند با هدف تفرقه افکنی در جامعه اسلامی دست به اقدامات بزدلانه مانند حادثه حرم رضوی (ع) می زنند.

سید جمال الدین سجادی از مدعوین نشست همدلی ملت ایران و افغانستان که به همت اصحاب رسانه و فرهنگ افغانستان و ایران و میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار شد در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت:  نشست با شکوهی با حضور فعالان رسانه ای و اهالی فرهنگ، ادب و هنر ایران و افغانستان به منظور همدلی اهالی فرهنگ افغانستانی با برادران و دوستان ایرانی به خاظر حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی و شهادت دو تن از روحانیون فعال ایرانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم و حاشیه آن فرهنگیان دو کشور باهم گفت و گو و همدلی نموده و ارتباطات بیشتری برقرار کردند، با اشاره به تلاش های شبکه های معاند برای خدشه دار کردن روابط میان مردم ایران و افغانستان طی روزهای اخیر و به دنبال حادثه ای که اتفاق افتاد عنوان کرد: دشمنانی که در میدان نبرد نتوانستند به حریم اهل بیت در سوریه و عراق و دیگر کشورها نزدیک شوند امروز دست به اقدامات بزدلانه مانند حادثه حرم رضوی (ع) می زنند و هدف آن ها تفرقه افکنی در میان جامعه اسلامی و دو ملت باهم برادر ایران و افغانستان است.

به گفته این فعال رسانه ای افغان این روزها در شبکه های مجازی ویدیوهایی هم با هدف تخریب اذهان مردم نسبت به یکدیگر منتشر می شود که جعلی است و بسیاری از آن ها در افغانستان یا ایران اتفاق نیفتاده و یا قدیمی هستند. اما مردم ایران و افغانستان  زخم خورده سازمان های تروریستی بین المللی هستند، آنان هوشیارند و فریب توطئه های شبکه های معاند را نمی خورند.

سجادی عنوان کرد: فرهنگیان دو ملت هم سفیران صلح، دوستی و مهربانی بین همدیگر هستند و دشمنانی که به فکر نفاق و جدایی بین دو ملت ایران و افغانستان می باشند به اهداف خود نمی رسند زیرا مردمان ایران و افغانستان هوشیارتر از همیشه در کنار یکدیگر خواهند بود.

وی در مورد وظیفه نخبگان و فعالان رسانه ای در شرایط کنونی هم گفت: آنان در ابتدا در مورد این موضوع باید موضع شفاف اتخاذ کنند و به دنبال آن روشنگری کرده و مردم را از دسایس دشمنان و شبکه های معاند آگاه کنند.

 

کلیدواژه