طالبان با افراد و جریان هایی که امنیت مکان های دیپلماتیک را مختل کنند به شدت برخورد می کند
(last modified 1401-01-25T07:50:12+00:00 )
حمل 25, 1401 12:20 Asia/Kabul

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ حکومت موقت طالبان در هرات و سخنگوی اداره ولایتی (استانداری) این ولایت تاکید کرد: حکومت طالبان با افراد و جریان هایی که امنیت مکان های دیپلماتیک را مختل کنند به شدت برخورد می کند.

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ حکومت موقت طالبان در هرات و سخنگوی اداره ولایتی (استانداری) این ولایت تاکید کرد: حکومت طالبان با افراد و جریان هایی که امنیت مکان های دیپلماتیک را مختل کنند به شدت برخورد می کند.

مولوی نعیم الحق حقانی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در هرات با اشاره به تجمع دو روز پیش عده ای در مقابل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران که اقدام به سنگ پرانی کردند، گفت: تعدادی از عناصر خودسر تجمع کردند و قصد آسیب رساندن به ساختمان سرکنسولگری را داشتند که با دخالت نیروهای امنیتی تجمع آنان پراکنده شد و اوضاع تحت کننترل قرار گرفت. آسیب جدی به ساختمان سرکنسولگری و نیروهای حفاظت که از نیروهای طالبان می باشند هم نرسید.

وی افزود: دستاورد بزرگ حکومت طالبان تامین امنیت است که از این طریق روابط با کشورهای دیگر هم به راحتی برقرار می شود. امنیت به عنوان خط قرمز برای طالبان است و اگر کسی بخواهد از این خط قرمز عبور کند با برخور شدید مواجه خواهد شد.

به گفته سخنگوی اداره ولایتی هرات فعالیت های خرابکارانه ای از سوی برخی جریان ها که خواستار زندگی مسالمت آمیز ملت های مسلمان نیستند، انجام می شود که احساسات مردم را در هر دو کشور جریحه دار می کند، فیلم هایی از سوی آنان در فضای مجازی و برخی رسانه های آزاد منتشر می شود که حساسیت برانگیز است، دو ملت دشمنان مشترکی در منطقه و جهان دارند که توطئه های آنان با هوشیاری و درایت دو دولت و دو ملت باید خنثی شود.

مولوی حقانی عنوان کرد: برخی  رویدادها که اتفاق می افتد باعث رنجش دو ملت می شود، سخنگوی طالبان اعلام کرد که حوادث صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران هیچ ربطی به افغان ها و افغانستان ندارد، ملت های دو کشور هم باید هوشیار باشند، شرایط را درک کنند و به زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر ادامه دهند.

این مقام مسوول در هرات یاد آور شد: بسیاری از افغان ها به عنوان مهاجر در ایران زندگی می کنند و باید توجه شود که توسط افراد مغرض و احساساتی آزار و اذیت نشوند. البته دولت ایران قضیه را به خوبی کنترل می کند، حکومت طالبان هم برای کنترل احساسات عده ای که تحت تاثیر قرار گرفته اند تلاش می کند تا شرایط به گونه ای پیش نرود که دشمنان مشترک دو ملت از آن سوء استفاه کنند.

حقانی تصریح کرد: پشت این قضایا کسانی قرار دارند که خواهان خیر، صلاح و امنیت ایران و افغانستان نیستند و از احساسات مردم سوء استفاده می کنند. دولت ها و ملت های دو کشور نگذارند دشمنان مشترک از اوضاع در جهت خدشه دار کردن روابط دو کشور سوء استفاده کنند.       

وی اضافه کرد: اگر افرادی قصد داشته باشند امنیت مکان های دیپلماتیک و دیپلمات هایی را که در افغانستان حضور دارند و تامین امنیت آن ها به عهده طالبان است، تهدید کنند و دست به ناامنی بزنند، باید بدانند که حکومت طالبان با آنان به شدت برخورد خواهد کرد.

 

کلیدواژه