حمل 28, 1401 10:18 Asia/Kabul
  • تاکید مجمع بیداری اسلامی بر لزوم واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی
    تاکید مجمع بیداری اسلامی بر لزوم واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی

مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدامات تجاوزگرانه و جنایات جدید رژیم صهیونیستی، بر لزوم واکنش جهانی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی تأکید و مقاومت ملت فلسطین برابر صهیونیست ها را ستایش کرد.

این بیانیه می افزاید: بی‌شک مبارزه با اشغالگران، حق مشروع، بدیهی و طبیعی مردم بی دفاع فلسطین و پاسخی در قبال تعرض‌های مکرر صهیونیست‌ها به اماکن مقدسه بیت‌المقدس و جنایات و تجاوزات مستمر رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردمی است که تحت مضایق و محرومیت‌های شدید در قدس شریف و سایر اراضی فلسطین قرار دارند. 

مجمع جهانی بیداری اسلامی در این بیانیه با تاکید بر لزوم واکنش جهانی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بار دیگر از همه ملت‌ها، نخبگان و مجامع بین‌المللی و اسلامی خواسته تا در جهت تامین امنیت مردم فلسطین بر اساس اصل دفاع مشروع از خود در مقابل اشغال و تروریسم رژیم آپارتاید صهیونیستی، عمل کرده و مانع تجاوزات و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در فلسطین شوند که بر اساس وعده الهی پیروزی با مردم فلسطین است و امت اسلامی شاهد مجازات عوامل این جنایات خواهد بود.

موضع گیری مجمع بیداری اسلامی درباره رویدادهای اخیر در فلسطین اشغالی با توجه به جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی معنا پیدا می کند. یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و سرکوب نمازگزاران در این مسجد در دومین هفته ماه مبارک رمضان  در روز جمعه که به زخمی شدن بیش از 16۰ تن و بازداشت ۴۰۰ تن منجر شد، محکومیت و واکنش‌های عربی و بین المللی گسترده‌ای را به همراه داشته است. نظامیان صهیونیست پس از حمله به صحن مسجدالاقصی و شلیک گاز اشک‌آور، شمار زیادی از نمازگزاران را در داخل مصلای مسجد، محاصره و نمازگزاران را بازداشت کردند، حتی تروریست‌های صهیونیست به مغازه های خارج از مسجد هم حمله کردند. نظامیان و شهرک نشینان صهیونیستی با حمله به سمت نماز گزاران و برهم زدن فضای عمومی مسجد و ورود با کفش، سعی در تحریک نمازگزاران فلسطینی و اهانت به این مکان مقدس داشتند. نظامیان اسرائیلی پس از این حمله از این مسجد عقب‌نشینی کردند. پس از عقب‌نشینی نظامیان رژیم اشغالگر قدس، هزاران نفر از فلسطینیان در پی بازگشایی درهای مسجد الاقصی به این مسجد وارد شدند. صهیونیست‌ها اصرار دارند هر ساله در ماه مبارک رمضان هتک حرمت به مسجد الاقصی انجام دهند و با حمله به نمازگزاران در ماه رمضان فلسطینی ها را تحریک نمایند. اقدامی که سال گذشته منجر به پاسخ گروههای مقاومت گردیدو وقوع جنگ غزه شد. امسال نیز گروههای مقاومت فلسطینی هشدار داده اند که حمله به نمازگزاران جنایت است و عواقب وخیمی در پی خواهد داشت. «عزت الرشق »عضو دفتر سیاسی حماس می گوید: مقاومت در غزه همه تحولات را به دقت رصد می‌کند و دستش روی ماشه است زیرا ما ملتی واحد هستیم. اگر مقدسات ما مورد تعدی قرار گیرد، ملت ما به دفاع از آن خواهند پرداخت. پیام حماس به همه میانجیگران روشن است که قدس و مسجد الاقصی خط قرمز است.

رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در سطح جهانی شمرده می شود. سازمان ها و نهادهای حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل موارد متعدد نقض حقوق فلسطینی ها از جمله حق آنها برای انجام مناسک دینی در مسجد الاقصی از جانب رژیم صهیونیستی را محکوم کرده اند. ضمن اینکه این رژیم، بارها نقاط مختلف فلسطین اشغالی از جمله کرانه غربی، بیت المقدس و نوار غزه  را آماج حملات خود قرار داده است. نکته مهم اینکه این گونه اقدامات وحشیانه و غیر قانونی رژیم صهیونیستی با حمایت آشکار آمریکا صورت می گیرد. کما اینکه سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی در واکنشی خنثی، بدون آن که جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و کشتار فلسطینیان را محکوم کند، صرفاً به دعوت از طرفین درگیر به خودداری از تشدید تنش بسنده کرده و در واقع به تل آویو برای ادامه سرکوب فلسطینی ها چراغ سبز نشان داده است.

مجمع جهانی بیداری اسلامی حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسجد الاقصی را محکوم کرد

کلیدواژه