حمل 28, 1401 16:30 Asia/Kabul
  • نخستین نانوایی زنانه در قندهار
    نخستین نانوایی زنانه در قندهار

اولین نانوایی زنانه در ولایت قندهار با کمک یک شرکت خصوصی ایجاد شد. در این نانوایی ۵۰ زن روزانه نزدیک به ۵ هزار قرص نان می‌پزند. نان‌های پخته شده در این نانوایی در دیگر نواحی قندهار به فروش می‌رسند. زنان کارگر در این نانوایی از کار شان راضی هستند.

به گزارش رادیو دری این نانوایی در ولایت قندهار از سوی یک شرکت خصوصی ساخته شده است. در این نانوایی ۵۰ زن کار می‌کنند و معیشت خانواده‌های شان را تامین می‌کنند.

هدایت الله عزیزی، معاون شرکت خصوصی عزیزی گروپ می گوید که این نانوایی را به خاطری ایجاد کرده است که وضعیت اقتصادی خانواده‌ها در نتیجه سقوط نظام جمهوریت بسیار وخیم شده است.

عزیزی می‌گوید که هرچند این نانوایی سود زیادی ندارد، اما بسیار خوشحال است که زنان بی‌سرپرست مصروف کار شده اند و می‌توانند در تامین معیشت خانواده‌هایشان کمک کنند.

به گفته عزیزی در این نانوایی ۵۰ زن در بخش پختن نان و ده تن در تهیه خمیر و دیگر کارها مصروف اند. علاوه بر این، مردان در بخش بسته بندی و توزیع نان در نقاط مختلف شهر قندهار کار می‌کنند.

این ۵۰ زن در حالی در این نانوایی در ولایت قندهار کار می کنند که بسیاری مردم در افغانستان در وضعیت بد اقتصادی به سر می برند و از افزایش بهای مواد خوارکی در بازارهای این کشور به ستوه آمده اند.

این زنان در این نانوایی روزانه در حدود ۵ هزار قرص نان می‌پزند و این نان‌ها مطابق یک برنامه ریزی منظم در تمامی نواحی شهر قندهار برای فروش انتقال انتقال داده می‌شود.

بسیاری مردم خواستار سرمایه گذاری بیشتر از سوی سکتور خصوصی و تاجران هستند. آنان از بازرگانان می خواهند که برای حمایت از مردم دست به چنین ابتکارهایی بزنند.

نان در افغانستان گران شد

کلیدواژه