مساله فلسطین و قدس مساله اسلام است و مربوط به کشور یا منطقه خاصی نیست
(last modified 1401-02-09T12:53:25+00:00 )
ثور 09, 1401 17:23 Asia/Kabul

آگاه سیاسی و استاد دانشگاه در کابل گفت: مساله فلسطین و قدس مساله اسلام است و مربوط به کشور یا منطقه خاصی نیست.

رمضانعلی فصاحت در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: برگزاری مراسم روز جهانی قدس به نوعی می تواند بیان کننده سیاست اعلامی جهان اسلام در رابط با مساله فلسطین باشد و زبان اتحاد دنیای اسلام در رابطه با یکجانبه گرایی غرب به ویژه در رابطه با حمایت از رژیم اسرائیل است.

وی افزود: مسلمانان به لحاظ جغرافیا و منابع طبیعی که در اختیار دارند نقش قابل توجهی در معادلات جهانی دارند، روز قدس و اعلام آن به عنوان روز مبارزه مسلمانان با رژیم اشغالگر صهیونیستی هم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گفته این کارشناس سیاسی دنیا و به ویژه جهان اسلام باید نسبت به ظلم و جنایاتی که علیه ملت مظلوم فلسطین و قبله اول مسلمین انجام می شود واکنش قاطع نشان دهند از اینرو برگزاری روز قدس و برگزاری مراسم به این مناسبت با اهمیت است و همبستگی دنیای اسلام را نسبت به سرنوشت ملت فلسطین نشان می دهد.

فصاحت عنوان کرد: برگزاری این راهپیمایی ها و مراسم به نوعی نمایش نارضایتی از وضع موجود است و مسلمانان می خواهند به دنیا بفهمانند که از وضعیت فلسطین و ظلم و جنایتی که بر این مردم روا داشته می شود راضی نیستند و از جنایات رژیم اشغالگر قدس نفرت دارند. این موضع به ملت فلسطین هم روحیه می دهد تا روندی را که در پیش دارند با قدرت سپری کنند.

وی اضافه کرد: بحث مهمتر این است که مسلمانان نسبت به سرنوشت قبله اول خود و جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض می کنند و این به جهان ثابت می کند که رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است و فلسطین متعلق به مسلمانان است.

 

کلیدواژه