سرطان 28, 1401 08:49 Asia/Kabul
  • اعتراف متخصصان صهیونیست؛ با اقدام نظامی به هیچ وجه نمی توان توان اتمی ایران را از بین برد
    اعتراف متخصصان صهیونیست؛ با اقدام نظامی به هیچ وجه نمی توان توان اتمی ایران را از بین برد

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان دکتر کمال خرازی وزیر امور خارجه پیشین ایران و رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از تهدید ایران و توسل به گزینه نظامی سخن گفته و ان را وظیفه اخلاقی دانسته است.

دکتر خرازی در مصاحبه با شبکه الجزیره قطر گفته است که ایران توانایی فنی ساخت بمب اتم را دارد اما تصمیمی برای ساخت آن ندارد. قاعدتا رژیم اسرائیل نمی تواند از اخلاق حرف بزند به دلیل اینکه همه اصول و معیارهای اخلاقی را زیر پا گذاشته است و در حالی با حقوق هسته ای ایران مقابله و مخالفت می کند که از همان ابتدای اشغال فلسطین تلاش های خود را برای دستیابی به توان هسته ای ان هم با مقاصد نظامی اغاز کرد و در اوایل دهه 60 میلادی به این توانایی دست یافت و برخلاف سیاست اعلامی خود که دستیابی به چنین توانی را برای  ایجاد بازدارندگی در برابر کشورهای عربی ضرورتی اجتناب ناپذیر جلوه می داد که در فقدان می تواند توسط کشورهای عربی بلعیده شود اما در عمل مشخص شد که توان اتمی این رژیم به عنوان پشتوانه برای توسعه طلبی های این رژیم و نقض تعهدات ان از اصول و قوانین بین اللملی از منشور ملل متحد گرفته تا قطعنامه های سازمان ملل مورد استفاده قرار گرفت.

این رژیم برای اینکه در تولید و انباشت تسلیحات هسته ای هیچ محدویتی نداشته باشد تاکنون از امضای ان پی تی نیز خودداری کرده و در عین حال تاکنون پای هیچ بازرسی به تاسیسات اتمی این رژیم باز نشده است.

رژیم صهیونیستی برای اینکه انحصار قدرت اتمی را در اختیار خود داشته باشد تاکنون اجازه نداده است هیچ یک از کشورهای عربی حتی مصر که پیمان صلح با این رژیم امضاء کرده است به توان هسته ای ولو برای مقاصد صلح امیز دست یابد و تاسیسات برخی دیگر از کشورها از جمله عراق و سوریه را نیز بمباران کرده است.

اما این رویکرد تاکنون درباره ایران موثر نیفتاده است زیرا توان هسته ای ایران کاملا بومی شده و همه متخصصان به این نتیجه رسیده اند که با اقدام نظامی به هیچ وجه نمی توان توان اتمی ایران را از بین برد و در زمان اوباما امریکا و دیگر کشورهای غربی زمانی به توافق هسته ای با ایران روی اوردند که مطمئن شدند هیچ امکانی برای نابودی توان هسته ای ایران به دلیل بومی شدن ان وجود ندارد.

هرچند در ان مقطع برخی ها چه در داخل و چه در منطقه فکر می کردند که با اعمال زور بیشتر و تحریم های حداکثری می توانند به نتایجی بهتر در برابر ایران دست یابند، اما اکنون به شکست خود اعتراف می کنند.

بر این اساس رژیم صهیونیستی برخلاف ادعای خود نه می تواند تاسیسات اتمی ایران را همانند عراق با یک حمله برق اسا از بین ببرد و نه می تواند در برابر ضربه دوم ایران به دلیل فقدان عمق استراتژیک اراضی اشغالی تاب بیاورد.

هرچند که ایران در حال حاضر فاقد بمب اتم است و قصدی هم برای ساخت ان ندارد اما برای ایجاد بازدارندگی به توان موشکی و پهپادی قوی مجهز است و در واقع پاسخ هر اقدام نظامی احتمالی علیه تاسیسات هسته ای ایران که هر از گاهی رژیم صهیونیستی از ان  دم می زند حملات موشکی گسترده به اهداف راهبردی در عمق فلسطین اشغالی است و برهمین اساس برخی از کارشناسان نظامی می گویند بمب  اتم ایران  همان دیمونا و سایر اماکن اتمی رژیم صهیونیستی است. با اینحال نباید از این  واقعیت غافل شد که با سفر جوبایدن رئیس جمهور امریکا به فلسطین اشغالی، تهدیدهای منطقه ای رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

کلیدواژه