اسد 07, 1395 11:36 Asia/Kabul

محمد مختاری عالم دینی افغانستان ، اقدامات رژیم آل‌خلیفه بحرین را ناشی از حمایت کشورهای قدرتمند دنیا وسکوت کشورهای اسلامی دانست و گفت کشورهای قدرتمند دنیا به دلیل منافع سیاسی و اقتصادی در برابر سیاستهای ظالمانه آل خلیفه نه تنها سکوت کرده اند بلکه حمایتهای ویژه دارند.

عالم دینی افغانستان با اشاره به برگزاری دادگاه آیت‌الله عیسی قاسم گفت: رژیم آل‌خلیفه بحرین به دلیل حمایت کشورهای قدرتمند دنیا وسکوت کشورهای اسلامی ،کوچکترین حق و ارزشی برای مردم بحرین قائل نیست.

محمد مختاری عالم دینی افغانستان امروز در مصاحبه با رادیو دری تاکید کرد :رژیم بحرین با نظام پادشاهی و دیکتاتوری اداره می شود اما چرا کشورهای مدعی حمایت از دموکراسی در برابر اقدامات این رژیم سکوت کرده اند.

مختاری تصریح نمود : کشورهای قدرتمند دنیا به دلیل منافع سیاسی و اقتصادی در برابر سیاستهای ظالمانه آل خلیفه نه تنها سکوت کرده اند بلکه حمایتهای ویژه دارند.

وی با اشاره به سرکوب تظاهرات مردم و بازداشت رهبران احزاب سیاسی توسط آل خلیفه و همچنین کشتار مردم یمن و محرومیت دهها هزار زائر خانه خدا در حج تمتع امسال توسط ال سعود هشدار داد این سیاستهای ناشیانه در راستای اهداف و منافع دشمنان اسلام می باشد.

مختاری افزود: جهان اسلام باید در برابر سیاستهای سرکوب گرانه و ضد ارزشهای اسلامی عربستان و بحرین سکوت را بشکنند و گامهای اساسی بردارند.

محمد مختاری عالم دینی افغانستان در پایان گفت: سکوت در برابر حرکتهای غیر قانونی و غیر شرعی حاکمان عربستان و بحرین باعث شد تا آنها امروز تابعیت شیخ عیسی قاسم مرجع دینی بحرینیها را سلب کنند و حتی به محاکمه این شخصیت دینی بپردازند

کلیدواژه