تاکید رهبر معظم انقلاب بر برنامه ریزی اغتشاشات ایران از خارج کشور
(last modified Mon, 03 Oct 2022 14:15:01 GMT )
میزان 11, 1401 18:45 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر برنامه ریزی اغتشاشات ایران از خارج کشور
    تاکید رهبر معظم انقلاب بر برنامه ریزی اغتشاشات ایران از خارج کشور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح روز دوشنبه در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح سخنان مهمی درباره اغتشاشات اخیر در ایران به بهانه مرگ مهسا امینی بیان کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه این اغتشاش‌ها برنامه‌ریزی شده بود، گفتند: اگر قضیه این دختر جوان هم نبود، بهانه دیگری به‌وجود می‌آوردند تا امسال در اول مهر، در کشور نا امنی و اغتشاش ایجاد کنند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: من به صراحت می‌گویم این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی امریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود و حقوق بگیران آن‌ها و برخی از ایرانی‌های خائن در خارج به آن‌ها کمک کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه امریکا فقط مخالف جمهوری اسلامی نیست و با ایران قوی و مستقل نیز مخالف است، افزودند: آن‌ها به دنبال ایران دوران پهلوی هستند که همچون گاو شیرده مطیع اوامر آن‌ها بود.

تاکید مقام معظم رهبری بر برنامه ریزی اغتشاشات اخیر از خارج با توجه به حمایت همه جانبه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از اغتشاشگران و هدایت آنها و نیز اعلام آمادگی و اقدامات عملی برای حمایت از آشوبگران از جمله با لغو تحریم های مرتبط با اینترنت از جانب آمریکا قابل فهم است.

«کیت کلارنبرگ» روزنامه نگار تحقیقی بریتانیایی می گوید: رمز گشایی از جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران از کلیک روی یک دکمه در آمریکا تا خشونت در خیابان های تهران؛ تازه ترین اعتراضات در ایران از خارج مهندسی و تحریک می شود. در واقع آمریکا به عنوان سرکرده بلوک غرب نه فقط با اعمال انواع تحریم ها در قالب کارزار فشار حداکثری از دوره ترامپ رویکرد فقر وآشوب یعنی دامن زدن به ناآرامی های اجتماعی با اعمال فشار های اقتصادی به ایران را دنیال کرده ، بلکه هر از چند گاهی که بهانه ای برای مداخله در امور داخلی ایران یافته است مانند ناآرامی آبان 1398 به بهانه گران شدن بنزین و یا ناآرامی های سال 1388به بهانه اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ، حداکثر سعی خود برای تشویق و حمایت از آشوبگران و کسانی که دست به اقدامات خشونت آمیز و یا تخریب اموال عمومی می زنند را به کار برده است.

در کنارآن رژیم صهیونیستی که آشکارا دشمنی خود با ملت ایران را با ترو دانشمندان هسته ای و خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران نشان داده ،همراه با آمریکا تلاش می کند تا به اصطلاح از آب گل آلود ماهی بگیرد و به زعم خود مردم ایران را به بهانه مرگ مهسا امینی دعوت به شورش و آشوب کند و در این راستا از عوامل داخلی خود به ویژه گروهک های ضد انقلاب نیز کمک گرفته است. در عین حال شواهد زیادی در زمینه برنامه ریزی قبلی دشمنان خارجی و عوامل وابسته به آنها برای دامن زدن به اغتشاشات در ایران وجود دارد.

به عنوان مثال شعار« زن؛ زندگی ، آزادی»که در آشوب های اخیر زیاد شنیده شده و در رسانه های خارجی نیز بازتاب زیادی پیدا کرده است نخستین بار چند سال قبل در فیلم خارجی«دختران خورشید» از زبان قهرمان فیلم که یک زن است گفته شده است.

به طور کلی بروز اغتشاشات اخیر در ایران به بهانه مرگ مهسا امینی، بار دیگر موجب شد تا دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران از آن به مثابه فرصتی برای مداخله در امور داخلی ایران و نیز تحریک هر چه بیشتر آشوب ها استفاده نمایند. در واقع در اغتشاشات اخیر، سران سیاسی آمریکا و بعضا اروپا، رسانه‌های آنان و نیز رسانه‌های فارسی معاند مورد حمایت غرب، از یک رخدادِ غم انگیزِ در حال بررسی سوءاستفاده کردند و با شعار حمایت از حقوق ملت ایران، در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت سنگ تمام گذاشتند، اما حضور میلیونها نفر از ملت در خیابان‌ها و میادین کشور در حمایت از نظام و کشورشان و مخالفت قاطع با آشوب و اغتشاش را نادیده گرفتند و یا کوچک شمردند.

ضمن اینکه گروهک های ضد انقلاب مانند گروهک تروریستی منافقین ، سلطنت طلبان و نیز گروهک های تجزیه طلب مانند کومله و دموکرات نیز با هدایت و حمایت دولتهای غربی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی ،تلاشی بی فرجام برای بهره برداری از این مساله درراستای اهداف ضد ایرانی خود صورت دادند.

احمد وحیدی وزیر کشور ایران با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، توطئه‌های بزرگی را با اقتدار پشت سر گذاشته است، می گوید: دشمنان با حمایت از اغتشاشگران دچار محاسبات غلط شده‌اند.

کلیدواژه