دیدگاه رهبر معظم انقلاب:هدف از اغتشاشات اخیر از بین بردن نقاط قوت کشور بود
(last modified 1401-10-20T07:30:00+00:00 )
جدی 20, 1401 12:00 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبر معظم انقلاب:هدف از اغتشاشات اخیر از بین بردن نقاط قوت کشور بود
    دیدگاه رهبر معظم انقلاب:هدف از اغتشاشات اخیر از بین بردن نقاط قوت کشور بود

بروز اغتشاشات اخیر در ایران به بهانه مرگ مهسا امینی، موجب شد تا دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران از آن به مثابه فرصتی برای مداخله در امور داخلی ایران و نیز تحریک هر چه بیشتر آشوب ها استفاده نمایند.

 در واقع در اغتشاشات اخیر، سران سیاسی آمریکا و اروپاو نیز رژیم صهیونیستی، رسانه‌های آنها و نیز رسانه‌های فارسی زبان معاند مورد حمایت غرب مانند شبکه ماهواره ای ایران اینترنشنال، از یک رخدادِ غم انگیز سوءاستفاده کردند و با شعار حمایت از حقوق ملت ایران، در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت سنگ تمام گذاشتند.

غربی ها به ویژه آمریکایی ها تلاش کردند تا با دادن وعده هایی در باره رفع تحریم ها علیه فضای مجازی و اینترنت و نیز موضع گیری های مداخله جویانه به زعم خود به این اغتشاشات دامن بزند اما با ناکامی کامل مواجه شدند.

در مرحله بعد بلوک غرب یعنی ایالات متحده و اتحادیه اروپا در کنار کانادا و استرالیا در چند مرحله مقامات و نهادهای بسیاری را در ایران به بهانه مشارکت در مقابله با اغتشاشات تحریم کردند.

این تحریم ها که به بهانه حمایت از مردم ایران صورت گرفته نه فقط به مثابه مداخله آشکار در امور داخلی یک کشور مستقل است که کاملا برخلاف قوانین بین المللی و منشور ملل متحد محسوب می شود ، بلکه نشانه دیگری از رویکرد غیر صادقانه غربی ها در قبال ملت ایران است.

موضوعی که غربی ها چه در موضع گیری مقامات ارشد و چه در تبلیغات رسانه ای خود بارها به آن پرداختند این ادعا بود که مردم ایران در اعتراض به کمبودها و نقایص و نیز نقاط ضعف به خیابان ها آمده و نارضایتی خود را ابراز کرده اند.

در حالی که بر خلاف این ادعا ، ترس و واهمه غرب از پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف که در خلال مخالفت های آنها با پیشرفت های هسته ای و توانمندی های نظامی به ویژه موشکی و پهپادی و نیز پیشرفت های شگرف ایران در عرصه های مختلف علمی ، صنعتی ،اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نمود پیدا کرده دلیل اصلی حمایت همه جانبه غرب از اغتشاشات و ناآرامی ها در ایران به امید عقب گرد ایران و توقف روند شتابان رشد و توسعه آن بوده است.

جمهوری اسلامی ایران توانسته ظرف چهار دهه اخیر به پیشرفت های خیره کننده ای در ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، نظامی ، صنعتی و کشاورزی و فن آوری های پیشرفته نائل شود که حتی دشمنان ایران اسلامی نیز ناچار به اعتراف به آن شده اند.

ایران طی چهار دهه پس از پیروی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی توانسته گام های بلندی در زمینه خودکفایی و توسعه توانمندی های داخلی بردارد و وابستگی به خارج را در عرصه های استراتژیک مانند صنعت نفت و گاز ، پتروشیمی، صنایع سنگین و سایر عرصه های صنعتی به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از سوی دیگر دانشمندان و محققان جوان ایرانی توانسته اند در زمینه فن آوری های پیشرفته مانند نانو تکنولوژی ، سلول های بنیادی و صنعت فضایی به دستاوردهای خیره کننده ای دست یابند.ایران هم چنین توانسته تا پیشرفت خیره کننده ای را در مسیر توسعه علمی و دانشگاهی بردارد. افزایش قابل توجه شمار دانشگاهها را می توان یکی دیگر از معیارهای رشد علمی در ایران دانست.

تعداد دانشگاه‌های ایران که پیش از انقلاب حدود 15 واحد دانشگاهی بود، امروز به بیش از 2640 واحد رسیده است. دشمنان ایران اسلامی ،از پیشرفت های جهش گونه و نیز افزایش توانمندی های ایران از جمله در زمینه اقتصادی و تجاری ،علمی و فنی و اجتماعی و فرهنگی و نیز سیاست خارجی پویای ایران در کنار قدرت بازدارندگی نظامی آن بشدت درهراسند و همین مساله موجب خصومت روزافزون آنها با ایران و تلاش برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران به هر بهانه شده است.در این مسیر غربی ها به حمایت از اغتشاشگران به امید ضربه زدن آنها به مسیر رشد و پیشرفت ایران اسلامی پرداختند.این مساله ای است که مورد توجه و تاکید حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز دوشنبه با جمعی از مردم قم در سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم قرار گرفته است.

ایشان در بخشی از فرمایشات خود با اشاره به اغتشاشات اخیر فرمودند : یک عده‌ای این‌جور می‌خواستند وانمود بکنند و خارجی‌ها در تبلیغاتشان این‌جور وانمود می‌کردند که این اغتشاشاتی که حالا یک عده‌ای، تعدادی می‌آیند در خیابان‌ها و فریاد می‌کشند و فحش می‌دهند و یکجایی را یک شیشه‌ای را می‌شکنند و یک سطل زباله‌ای را آتش می‌زنند و فلان این‌ها مخالف با ضعف‌های کشورند، ضعف‌های مدیریتی، ضعف‌های اقتصادی، ضعف‌های فلان، نه، بنده به شما عرض می‌کنم عکس قضیه [است]. این کسانی که آمدند وارد اغتشاشات شدند و این‌ها را راه انداختند هدفشان برطرف کردن ضعف‌های کشور نبود، هدفشان از بین بردن نقطه‌های قوّت کشور بود. نقاط قوّت را می‌خواستند متوقف کنند. خب این‌ها خیانت بود بلاشک خیانت بود و دستگاه‌های مسئول هم برخورد جدّی و عادلانه می‌کنند با خیانت و باید هم بکنند.

کلیدواژه