جدی 30, 1401 12:35 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از سکوت شورای امنیت درقبال جنایات رژیم صهیونیستی
    انتقاد ایران از سکوت شورای امنیت درقبال جنایات رژیم صهیونیستی

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره فلسطین گفت، سال گذشته سالی مرگبار در اراضی اشغالی فلسطین بود، زیرا اقدامات ظالمانه، توسعه طلبانه و نژادپرستی رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها بی وقفه ادامه یافت.

"امیرسعید ایروانی" نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد : همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم، اگر جامعه بین‌المللی، به‌ویژه شورای امنیت در قبال تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل سکوت کند، رژیم اسرائیل به ارتکاب جنایات و تجاوزات بیشتر تشویق خواهد شد. شورای امنیت سازمان ملل باید فورا و قاطعانه برای حمایت از مردم فلسطین اقدام کند.

واضح است که عملکرد سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد در استمرار توسعه طلبی و نژادپرستی رژیم صهیونیستی موثر بوده است؛ جلوگیری از صدور قطعنامه‌های این شورا علیه اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی، توسط دولت‌هایی چون آمریکا گویای نقش بارز شورای امنیت در استمرار اقدامات این رژیم جنایتکار محسوب می شود.

رژیم صهیونیستی در سکوت جوامع بین المللی و با حمایت همه جانبه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر، بیش از هفتاد سال است که به جنایات خود ضد فلسطینیان ادامه می دهد و با تداوم اشغالگری، نژادپرستی، سرکوب، کشتار و تعرض به اماکن مقدس همچون قدس شریف و مسجدالاقصی، عامل اصلی همه ناآرامی ها در سرزمین‌های اشغالی است و مردم فلسطین نیز راهی جز مقاومت در برابر این رژیم تروریستی ندارند.

عملکرد رژیم صهیونیستی در سال 2022 نیز نشان می دهد کابینه قبلی این رژیم که منتقد سیاست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی بود، تفاوتی با وی نداشته و این رژیم اشغالگرهمچون سال ها و دهه های گذشته به سیاست کشتار، تعرض به اماکن مقدس فلسطینیان و اشغالگری ادامه داده است. به عنوان مثال، صهیونیست‌ها از ابتدای سال 2022 با تشدید جنایات خود 223 فلسطینی را به شهادت رساندند. در این مدت شهرک نشینان صهیونیست نیز با حمایت نظامیان این رژیم بیش از 250 نوبت به مسجد الاقصی تعرض کردند.

«سعید ابوعلی» معاون دبیر کل و رئیس بخش فلسطین و اراضی اشغالی عربی در اتحادیه عرب درباره تداوم جنایات صهیونیست در سال گذشته میلادی گفته است: «افزایش تعداد اسرا و جنایات مسئولان رژیم اشغالگر علیه این اسرا از جمله اهمال پزشکی، ابزاری برای به شهادت رساندن این افراد است.»از نگاه جمهوری اسلامی ایران، تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی با مشارکت همه ساکنین اصلی این سرزمین است؛ ایران همچنین تاکید دارد که به دلیل هویت نامشروع و غیر قانونی رژیم صهیونیستی ، توسعه مناسبات و عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی و اسلامی ‌با این رژیم هیچ گونه کمکی به احقاق حقوق ملت فلسطین نمی کند و منجر به تقویت ثبات و امنیت در منطقه نخواهد شد.

بر همین اساس، به دلیل ماهیت تروریستی و عهد شکن رژیم اشغالگر صهیونیستی و بی عملی مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل ، تنها انتخاب فلسطینیان در برابر این رژیم اشغالگر، ادامه مقاومت است؛ چرا که ادامه سکوت و تعلل جامعه بین‌الملل در قبال جنایات و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی، به معنای نشان دادن چراغ سبز به این رژیم برای تداوم این سیاست ها است. به همین دلیل، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی پرسید : این رژیم باید از چه آستانه‌ای عبور کند تا شورای امنیت از خواب زمستانی خارج شده و وظایف خود را طبق منشور انجام دهد؟

کلیدواژه