وحدت؛ تاکید پیامبر گرامی اسلام (ص) و نیاز مبرم جامعه اسلامی
(last modified 1395-09-21T08:19:26+00:00 )
قوس 21, 1395 12:49 Asia/Kabul

پیامبر گرامی اسلام (ص) مسلمانان را به وحدت دعوت می کرد، نیاز امروز جامعه اسلامی هم وحدت است

عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) همه مسلمانان را به وحدت و همبستگی دعوت می کرد، چیزی که نیاز مبرم امروز جامعه اسلامی هم می باشد.

قاری فخرالدین ضیاء در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل در حاشیه همایش گرامیداشت از میلاد پیامبر گرامی اسلام  و هفته وحدت ضمن تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد: حضرت محمد (ص) پیامبری بود که برای تمام بشر مبعوث شد و برای تمام عالمیان رحمت بوده و است. او نماد وحدت بود که تمام مسلمانان دور ایشان جمع شده بودند و پیامبر (ص) نیز همه مسلمانان را به وحدت و همبستگی دعوت می نمود.

وی افزود: دعوت پیامبر گرامی اسلام یک دعوت جهانی بود و علما و روحانیون مسلمان هم امروز به تبعیت از پیامبر باید پیام ها و فرمایشات ایشان را به تمام امت اسلامی برسانند و آنان را به وحدت و همبستگی دعوت کنند، شرایط امروز ایجاب می کند که مسلمانان دست به دست هم بدهند و در برابر طاغوت ها و کسانی که نظام ظلم را در کشورهای اسلامی برپا کنند، ایستادگی نمایند که علمای شیعه و سنی در این راستا وظیفه خطیری دارند.

به گفته این عالم اهل سنت افغان دشمنی کفار در برابر مسلمانان سابقه تاریخی دارد و علما و روحانیون مسلمان باید به مردم در مورد دسایس دشمنان اسلام و رسانه های آنان آگاهی بدهند، امروز در سطح رسانه های جهانی جنگ فکری جریان دارد که مردم باید در جریان توطئه ها قرار بگیرند و با اتحاد و همبستگی در برابر برنامه های دشمنان مقاومت و توطئه های آنان را خنثی کنند.

قاری فخرالدین ضیاء با اشاره به ظهور و بروز گروه های افراطی و تروریستی مانند داعش و با سوء استفاده از نام اسلام گفت: با پیدایش چنین گروه هایی دسایسی برای ایجاد نفاق بین مسلمانان صورت می گیرد که مسلمانان باید اتحاد خود را مستحکم تر کنند.

وی اضافه کرد: سران کشورهای مسلمان و کسانی هم که در راس امت اسلامی قرار دارند باید به این فکر باشند که مسلمانان را با استفاده از وحدت زیر پرچم اسلام جمع کنند نه اینکه به بهانه های مختلف و تحت تاثیر وعده های دروغین کشورهای خارجی، مسلمانان را از هم دور کنند.

 

کلیدواژه