قوس 21, 1395 15:19 Asia/Kabul
  • روحانی : اساس قدرت مسلمانان و ایران ، وحدت است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت، اساس قدرت مسلمانان و ایران ، وحدت است و حرکت به سمت اختلاف ، دوری از اصل دین اسلام خواهد بود.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار جمعی از اهل تسنن ایران در تهران ، سیره پیامبر اسلام (ص) را الگوی واحد مسلمانان دانست و افزود، تنوع اقوام و مذاهب نه تهدید امنیت ؛ بلکه فرصتی بزرگ برای وحدت و توسعه ملی است.

روحانی با بیان اینکه مبنای جمهوری اسلامی از ابتدا، پذیرش تنوع مذهبی، قومی و فرهنگی بوده است، افزود، قرآن همه مسلمانان را به برادری یعنی عضویت در یک خانواده دعوت کرده است و شیعه و سنی همه اعضای یک خانواده هستند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، به معضلات منطقه نیز اشاره کرد و گفت ، تکفیری ها جز خسارت برای مسلمانان و منطقه و مخدوش کردن چهره  قرآن و اسلام در افکار عمومی جهان کار دیگری نکرده اند.

جمعی از علمای اهل سنت ایران در آستانه هفته وحدت با رئیس جمهوری ایران دیدار و ضمن تاکید بر وحدت شیعه و سنی و محکوم کردن اقدامات تروریستی گروه  داعش در سوریه و عراق به تشریح دیدگاه ها خود در زمینه مسایل مختلف و منطقه پرداختند.

 فاصله میان 12 ربیع الاول (12 دسامبر) سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص ) بنا بر روایات اهل سنت تا 17 ربیع الاول (17 دسامبر)  ولادت رسول اکرم (ص ) بنا بر روایات موجود در شیعه ، به ابتکار امام خمینی (ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

 

کلیدواژه