پیام رییس کمیته صلح در ولایت بادغیس به طالبان در سالروز ولادت پیامبر‎اکرم (ص)
(last modified 1395-09-22T08:12:34+00:00 )
قوس 22, 1395 12:42 Asia/Kabul

مسئولان کمیته‌ی صلح ولایتی دربادغیس به مناسبت آغازهفته‌ی وحدت ، مخالفان مسلح دولت را به صلح و همزیستی مسالمت آمیز دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مولوی «خلیل احمد اچکزی»، رئیس  این کمیته فرارسیدن سالروز میلاد مسعود حضرت محمد(ص)  و آغاز هفته‌ی وحدت را فرصت مغتنمی دانست تا کسانیکه آگاهانه و یا ناخودآگاه بازیچه‌ی دست دشمنان اسلام شده‌اند و در افغانستان ایجاد نا امنی  می‌کنند به خود آمده و زمینه‌ی مداخلات کشورهای خارجی را در افغانستان مهیا نکنند.

اچکزی هفته‌ی وحدت را زمان مناسبی برای بازگشت دوباره به پیروی از دین مقدس اسلام و پایان درگیری‌های بی نتیجه‌ای دانست که هم اکنون در افغانستان جریان دارد و تداوم این نابسامانی‌ها بیشتر باعث نابودی مردم و کشور خواهد شد.

وی خطاب به طالبان مسلح و دیگر گروه‌های تفنگدار مخالف دولت  افغانستان گفت: "برجسته‌ترین هدف پیامبر اسلام (ص) برپایی برابری و برادری میان بشریت بود و امروز ما نیز باید با الگو گرفتن از رفتار و سیره‌ی آن حضرت، کینه و دشمنی را کنار بگذاریم.

مولوی اچکزی افراد مسلحی که در تقابل با دولت افغانستان قرار دارند را برادران ناراضی خطاب کرد و افزود: همین اختلافات و جنگ‌های ناخواسته باعث شده تا بیشتر از 3 دهه بحران در افغانستان وجود داشته باشد که بر اثر آن همه‌ی زیربناهای اقتصادی، فرهنگی و علمی این کشور دچار بحران شد و هم اکنون نیز مشکلات فراوانی را برای مردم خسته از جنگ کشور پدید آورده‌است.

رییس کمیته‌ی صلح بادغیس از طرف‌های درگیر درجنگ خواست تا به این تنش‌ها هرچه زودتر پایان دهند.

مولوی اچکزی با بیان اینکه  تنها به وسیله صلح و با حفظ وحدت می‌توان اختلافات و مشکلات موجود در کشور را برطرف ساخت، افزود: از راه جنگ و خونریزی نمی‌توان به آرمان‌های اسلامی دست یافت و مشکلات موجود را حل کرد.لازم به ذکر است که شورای عالی صلح افغانستان نیز از گروه طالبان خواسته است که با کنار گذاشتن خشونت به روند صلح پیوسته و در راه آبادی کشور تلاش کنند.

 جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان فیض احمد محمدی موجود است.

کلیدواژه