تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم اتحاد ملی و مقابله با راهبردهای دشمن
(last modified 1401-11-19T12:02:06+00:00 )
دلو 19, 1401 16:32 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم اتحاد ملی و مقابله با راهبردهای دشمن
    تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم اتحاد ملی و مقابله با راهبردهای دشمن

وحدت ملی و اتحاد جامعه برای مردم هر کشور از جایگاه خاصی برخوردار است. بدون وحدت ملی، بقاء و حیات کشور و ملت، امکان پذیر نیست . اتـحـاد مـلى بـه مـعـنـاى یـکـپـارچـگـى مـلت بزرگ و سرافراز ایـران ، راز پـیـروزى مـلت و عـامـل اسـتـحـکـام جـامـعه است .

. مخاطبان آن نیز توده هاى ملت ، مسئولین نظام و دستگاه هاى دولتى هستند. . بر همین اساس امام خمینی ره به این مسأله اساسی توجّه داشته اند و به وحدت ملّی در داخل کشور و بین عموم مردم و به انسجام اسلامی بین ملّتهای مسلمان سفارش نموده اند.انـسـجـام اسـلامـى بـه مـعـنـاى همدلى ، همراهى و برادرى مسلمانان جهان بر مبناى اسلام و تـوحـیـد، و هـمان دستور صریح خداى حکیم ، و پیشوایان معصوم علیهم السلام است . اسلام  و قران همه مسلمین را به وحـدت فـرا مـى خـوانـد. انـسجام اسلامى شرط اصلى اعلاى کلمه اسلام ، راز عظمت و کلید حـل تـمـام مـشـکـلات مـسـلمـیـن بـوده ، موجب احساس قدرت آنان مى گردد تفرقه و دوگانگی، مهم‏ترین عامل از هم گسیختگی است. ازاین‏رو، اسلام، مسلمانان را به اتحاد و هم‏بستگی و پرهیز از تفرقه‏افکنی سفارش می‏کند. قرآن، این اتحاد و هم‏بستگی را در چنگ زدن به ریسمان الهی و پیروی از رسول گرامی اسلام می‏داند و بی‏توجهی به دستورهای الهی و رسولش را مایه تفرقه و از هم گسیختگی جامعه می‏شمارد.

انقلاب اسلامی ایران نیز در سایه وحدت و هم صدایی ملت ایران و رهبری امام خمینی ره به پیروزی رسید. با استقرار نظام جمهوری اسلامی ، دشمنان منطقه ای و جهانی به سرکردگی آمریکا در هر برهه ای از اقدام برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی خودداری نکرده و در این مسیر اکنون بیش از هر زمانی به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه در جامعه و مردم ایران و ایجاد جو بی اعتمادی بین اقشار مختلف مردم ، مردم و نظام و پیروان مذاهب اسلامی هستند. ‏امام خمینی ره بارها در سخنان خود ملّت ایران را به حفظ وحدت و اتّحاد سفارش کرده اند به این جهت که ایشان وحدت عموم ملّت را رمز پیروزی می دانستند به عبارتی وحدت ملّی باعث به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران شد. حضرت امام خمینی ره  در قسمتی از وصیتنامۀ سیاسی الهی خود در مورد رمز پیروزی و رمز بقاء انقلاب اسلامی می فرمایند :‏‏‏بی تردید رمز بقاء انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملّت می داند و نسل های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن انگیزۀ الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملّت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد (است).

این مساله یعنی لزوم اتحاد ملی و پرهیز از تفرقه و نیز توجه دادن به راهبرد دشمن در زمینه اختلاف افکنی و ایجاد شکاف بین مردم بارها مورد توجه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است.

در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی روز 19 بهمن در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش ایران، به این مساله بسیار مهم و سرنوشت ساز بار دیگر اشاره فرمودند. حضرت آیت الله خامنه ای در این زمینه فرمودند: یکی از نیازهای مهم امروز ما اتحاد ملی است. اتحاد ملی سدّ است، دیواره‌ محکم سر به فلک کشیده است در مقابل دشمن. اتحاد ملی؛ اتحاد ملی همان چیزی است که نقش بسیار عظیمی در پیشرفت در پیروزی انقلاب و بعد هم در پیشرفت انقلاب داشت، اتحاد ملی. امروز ما نیاز داریم به اینکه این اتحاد را هرچه ممکن است بیشتر کنیم.

در عین حال رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر در باره راهبرد دشمن برای ایجاد بی اعتمادی و اختلاف افکنی در جامعه ایران هشدار داده و فرمودند: راهبرد دشمن ایجاد بی‌اعتمادی است. وقتی بی‌اعتمادی به وجود آمد، امید به آینده هم از بین خواهد رفت. بی‌اعتمادی دسته‌جات سیاسی نسبت به همدیگر، گروههای مردمی نسبت به همدیگر، بی‌اعتمادی مردم با حکومت، بی‌اعتمادی حکومت به مردم، بی‌اعتمادی این به آن، این سازمان با آن سازمان به هم بی‌اعتماد باشند، به هم بدبین باشند.  خب یک اختلافاتی قهراً وجود دارد. این اختلافات را نباید تبدیل کرد به گسل. یک وقت زن را مطرح می کنند، یک وقت بحث شیعه و سنی را مطرح میکنند، یک وقت مسائل گوناگون دیگر، یک وقت اختلاف نسلی را مطرح میکنند برای اینکه اختلاف ایجاد کنند./

 

کلیدواژه