دلو 22, 1401 14:12 Asia/Kabul

نماینده سابق پارلمان افغانستان گفت: انقلاب اسلامی ایران تاثیرات مثبتی بر انقلابیون و مقاومتگران بسیاری از کشورها داشته و مایه برکت برای مسلمانان جهان است.

سید محمد جمال فکوری بهشتی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی از جشن های اسلامی، استقلال طلبی و آزادیخواهی و نمونه در کشورهای منطقه است، هر ساله مردم جمهوری اسلامی ایران پیروزی خود را بر استکبار جهانی و حکومت طاغوتی سلطنتی جشن می گیرند و مسلمانان افغانستان خود را در این جشن و خوشی شریک می دانند.

وی افزود: حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع تقلید و یک عالم بزرگوار دینی رهبری انقلاب اسلامی ایران را به عهده داشت و مردم ایران قبل از اینکه امام راحل (ره) رهبری انقلاب را به عهده بگیرد با شخصیت ایشان آشنا بودند.

این کارشناس افغان یکی از رمزهای پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران بر استکبار جهانی، عوامل آن و نظام شاهنشاهی را حمایت بی دریغ مردم از رهبری امام راحل (ره) دانست و در مورد دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی هم گفت: حفظ ارزش های اسلامی، وحدت اسلامی و ملی مردم ایران از دلایل ماندگاری و پایداری این انقلاب است که تا کنون با تهاجم های فرهنگی و فشارهای سیاسی دشمنان و مخالفین کمر خم نکردند و در برابر آن ها استوار و پایدار ماندند تا امروز به عنوان یک قدرت منطقه ای و جهانی مطرح باشند.

فکوری بهشتی در مورد مخالفت استکبار جهانی با انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) هم گفت: چنین انقلاب و نهضتی را در دنیای معاصر در منطقه و جهان سراغ نداریم که ملتی با این استقامت و پایداری پشت رهبرشان بایستند و انقلاب را به پیروزی برسانند چنانکه اکنون با گذشت چهل و چهار سال از پیروزی، این انقلاب قویتر و مقاوم تر از گذشته در صحنه ملی و بین المللی حضور دارد.

وی در مورد پیام انقلاب اسلامی ایران به سایر ملت ها هم اظهار کرد: این انقلاب برای سایر ملت ها پیام های روشنی داشته، تاثیرات مثبت قابل توجهی بر انقلابیون و مقاومتگران افغانستان، لبنان، فلسطین، سوریه و بسیاری کشورهای دیگر داشته و مایه برکت برای مسلمانان جهان است.

 

کلیدواژه