هشدار ایران به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی
(last modified 1401-12-12T12:11:57+00:00 )
حوت 12, 1401 16:41 Asia/Kabul
  • هشدار ایران به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی
    هشدار ایران به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هشدار داد ایران به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و در هر زمان پاسخ قاطع خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس روز 21 فوریه به دنبال یک سری نشست‌های مخفیانه با فرماندهان نظامی و اطلاعاتی اسرائیل، اعلام کرد آماده حملات احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران هستیم. امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیر‌کل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت نوشت: اظهارات ۲۱ فوریه ۲۰۲۳ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از نیروی نظامی علیه زیرساخت‌های حیاتی و تاسیسات صلح آمیز هسته‌ای ایران عواقب ویرانگیری بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت. ایروانی افزود ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد برای دفاع از شهروندان، منافع و امنیت ملی خود و پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان که لازم بداند محفوظ می‌دارد.

سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی همواره جنبه دفاعی داشته و ایران به خصوص در 44 سال گذشته هرگز به کشوری حمله نظامی انجام نداد بلکه اقدام‌های نظامی را در واکنش به تحرکات دشمنان و در دفاع از تمامیت ارضی و امنیت کشور انجام داده است. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران در مواقع زیادی نیز برای ممانعت از شکل‌گیری ناامنی و هرج و مرج منطقه‌ای در مقابل اقدام‌های خصمانه دشمنان، صبر راهبردی به خرج داد. به همین دلیل بسیاری از نظریه‌پردازان بر این باور هستند که جمهوری اسلامی ایران در محیط منطقه‌ای غرب آسیا، بازیگری خردگرا و عقلانی است که از هر گونه درگیری و جنگ خودداری می‌کند.

با این حال، رژیم یاغی و جنایتکار صهیونیستی، بازیگری نیست که مماشات در مقابل آن سبب امنیت بیشتر یا تغییر در رفتار این رژیم شود. واقعیت این است که رژیم صهیونیستی در سایه حمایت همیشگی و نامحدود آمریکا و کشورهای اروپایی و همچنین انفعال سازمان ملل متحد در مقابل جنایت‌های این رژیم، بزرگ‌ترین برهم زننده نظم و امنیت غرب آسیا و تهدید علیه محور مقاومت است. روی کار آمدن کابینه افراطی نتانیاهو با وزیران اوباش نیز سبب شد در دو ماه گذشته رفتارهای خشن رژیم صهیونیستی هم در داخل اراضی و هم در خارج از اراضی به خصوص علیه فلسطینی‌ها به شدت افزایش یابد.

اقدام امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت بیانگر این موضوع است که در صورت ارتکاب هرگونه رفتار خلاف حقوق بین‌الملل از جانب رژیم صهیونیستی علیه ایران، شورای امنیت و سازمان ملل متعهد نیز مسئول است زیرا این سازمان وظیفه دارد در جهت حفظ صلح و امنیت بین‌الملل، سرکشی و یاغی‌گری رژیم صهیونیستی را محدود کند. از سوی دیگر، هشدار قاطع به رژیم صهیونیستی نیز بیان‌گر این است که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بحران‌های داخلی خود را با تهدید یا اقدام نظامی علیه کشوری بپوشاند. جمهوری اسلامی ایران هم از داخل ایران و هم خارج از ایران، ظرفیت لازم را برای پاسخ قاطع و دفاع مشروع در مقابل هر گونه اقدام غیرمعقول رژیم صهیونیستی دارد.

کلیدواژه