حوت 22, 1401 16:41 Asia/Kabul

خبرنگار رادیو دری در مزار شریف در صحبت هایی چشم دیدهایش از حادثه انفجار روز شنبه در دفتر خبرگزاری صدای افغان و مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان و مجروحیت خود را بیان کرد.

خیبر ابراهیمی گفت: روز شنبه حدود ساعت 10 قبل از ظهر مراسمی برای تقدیر از خبرنگاران در دفتر مرکز فعالیت های اجتماعی-فرهنگی تبیان و خبرگزاری صدای افغان در مزار شریف برگزار شد و او به همراه معاون اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ وارد محل مراسم شده است.

وی افزود: در مراسم حدود 30 خبرنگار از رسانه های مختلف حضور داشتند، معاون اداره اطلاعات و فرهنگ بلخ از جمله سخنرانان بود که صحبت های خود را ایراد کرد و سپس گروه سرود نوجوانان در حال اجرای سرود بسیار خوبی بود که همزمان انفجار رخ داد.

به گفته خبرنگار رادیو دری در مزار شریف انفجار بسیار مهیب بوده و او را که در ردیف اول نشسته بود از صندلی پرت کرده و به دیوار کوبیده است، در آن هنگام حاضرین تلاش می کردند که به بیرون از محل بروند، تعدادی از نوجوانان گروه سرود هم هر کدام به گوشه ای افتاده بودند، چند نفر هم جان خود را از دست دادند.

ابراهیمی اظهار داشت: در ابتدا که بدنش گرم بوده گوشی تلفن همراه خود را فعال کرده و صحبت همکاران زخمی خود را ضبط می کرده که نیروهای طالبان سر رسیدند و با خشونت از خبرنگارانی که تصویر می گرفتند خواستند این کار را نکنند. سپس زخمی ها را در پشت ماشین های پلیس انداختند و به بیمارستان انتقال دادند.

وی عنوان کرد: از حدود ساعت 12 که به بیمارستان رسیدند تا حدود ساعت 4 بعداز ظهر کسی آن ها را تحویل نگرفته و فقط به آن ها یک سرم وصل کردند. گوشی های تلفن همراه هم از دست زخمی ها گرفته شده و به کسی اجازه صحبت داده نشد، به همراهی ها هم اجازه ورود داده نمی شد و همه در بیرون بیمارستان در نگرانی بسر می بردند.

خبرنگار رادیو دری در مزار شریف با بیان اینکه انفجار با بمب از قبل جاسازی شده صورت گرفت و به نظر می رسد هدف آن قشر خبرنگار و دفتر تبیان بوده تا دیگر چنین برنامه هایی را برگزار نکنند، گفت: چندین ترکش به پایش اصابت کرده که در بیمارستان دولتی امکان عمل جراحی برایش نبوده و کمیته مصونیت خبرنگاران وی را به بیمارستان رهنورد معرفی کرده و در آنجا مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

ابراهیمی اظهار کرد: بیشتر ترکش ها از پایش خارج شده اما نظر پزشکان این بوده که به خاطر عوارض احتمالی یکی از ترکش ها باید باقی بماند، همچنان پرده گوش راستش پاره شده و شنوایی گوش راست خود را از دست داده است، پرده گوش چند خبرنگار دیگر هم پاره شده و پرده هر دو گوش فردین نوروزی خبرنگار تلویزیون سحر افغانستان نیز پاره شده است.

خبرنگار رادیو دری در مزار شریف گفت: بمب کار گذاشته شده در کنار قدرت تخریبش که موتر وی را هم در محوطه مرکز کاملا تخریب کرده از نوع صوتی هم بوده به همین دلیل روی گوش تمام حاضرین تاثیر منفی گذاشته است.

وی از نهادهای مسوول خواست امنیت خبرنگاران و کارمندان رسانه ها را در مراسم مختلف تامین کنند زیرا سلاح خبرنگاران قلم و دوربین شان است، فقط به دنبال آزادی بیان هستند و مشکلات مردم را به گوش مقامات می رسانند و حتی اگر به قیمت جانشان تمام شود از راه خود برنمی گردند.

 

کلیدواژه