حمل 16, 1402 15:11 Asia/Kabul

دبیر جامعه قاریان افغانستان مقیم جمهوری اسلامی ایران گفت: چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مربوط به موسسه فرهنگی جامعه قاریان افغانستان مقیم مشهد به زودی برگزار می شود.

محسن راغب در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار داشت: در این دوره نیز مانند دوره های قبل مسابقات در دو بخش برادران و خواهران و در رشته های قرائت قرآن کریم افراد بالای شانزده سال و زیر شانزده سال، رشته ترتیل، حفظ و مفاهیم در بخش برادران و در رشته های حفظ، ترتیل و مفاهیم در بخش خواهران برگزار خواهد شد.

مسوول ستاد برگزاری این مسابقات افزود: زمان ثبت نام متقاضیان از تاریخ 27 ماه حوت (اسفند) 1401 تا هشتم فروردین 1402 بود که در بخش برادران به علت تقاضا تا پانزدهم فروردین 1402 تمدید شد.

وی عنوان کرد: از شهرهای مختلف افغانستان مانند هرات، مزار شریف و کابل و از کشورهای اروپایی هم متقاضیانی برای شرکت در این دور از مسابقات ثبت نام کرده اند.

راغب یاد آور شد: مسابقات به دو شیوه مجازی و حضوری برگزار می شود، بخش مقدماتی به صورت مجازی برگزار می شود و افرادی که به مرحله بعد راه پیدا کنند به صورت حضوری در مسابقات شرکت خواهند کرد.

دبیر جامعه قاریان افغانستان مقیم ایران در مورد جلسات فعال قرآنی مهاجرین افغانستانی در مشهد هم گفت: در ماه مبارک رمضان 53 جلسه در مشهد فعال هستند و در سایر اوقات هم 43 جلسه قرآنی فعال می باشند که خدمات آموزش قرآن را هم انجام می دهند و این جلسات زیر نظر جامعه قاریان افغانستانی مقیم ایران فعالیت می کنند که دارای مجوز رسمی است.

وی در مورد ارتباط جامعه قاریان افغانستان مقیم ایران با قاریان ایرانی هم گفت: ارتباط بسیار خوبی برقرار است، تعدادی از افرادی که در مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران حضور پیدا کرده و می کنند از شاگردان جامعه قاریان افغانستانی مقیم مشهد هستند که علیرضا رضایی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال 1397، کبیر قلندر زاده رئیس فعلی جامعه قاریان افغانستانی مقیم ایران نفر دوم یکی از دوره های این مسابقات از جمله آن ها هستند.

 

کلیدواژه