آزادسازی حلب از اشغال تروریستها ؛ پیروزی بزرگ استراتژیک
(last modified 1395-09-24T12:30:15+00:00 )
قوس 24, 1395 17:00 Asia/Kabul
  •  آزادسازی حلب از اشغال تروریستها  ؛ پیروزی بزرگ استراتژیک

 به دنبال آزاد سازی کامل حلب از اشغال تروریست ها، ساکنان این شهر، سه شنبه شب برای جشن و پایکوبی به مناسبت پیروزی در برابر تروریست‌ها وارد خیابان‌ها شدند و این پیروزی بزرگ را به یکدیگر تبریک گفتند.

با آزاد سازی حلب، تنها بخش های محدودی از ولایت های "دیرالزور" در شرق و رقه در شمال سوریه در اشغال گروه های تروریستی است که انتظار می رود پس از آزاد سازی کامل حلب، نیروهای سوری با  روحیه  مضاعفی توجه خود را برای آزاد سازی این مناطق معطوف کند.

شهرحلب از سال 1390 به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده بود که بخش غربی آن تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی بود . از ابتدای بحران سوریه تعیین تکلیف وضعیت حلب، نقشی اساسی در آینده سوریه داشته است  و معادلات این کشور را جهت داده است . در واقع  حلب به جبهه اصلی جنگ در سوریه تبدیل شده است و حامیان گروه‌های مسلح و تروریستی به هر روشی در تلاش بودند  همچنان این شهر در اختیار داشته باشند  تا آینده سیاسی سوریه را رقم بزنند. اما آزادسازی حلب تمامی معادلات آنها را برهم زد .  

 آزادی حلب با توجه به جایگاه شهر حلب به عنوان دومین شهر مهم سوریه و مهمترین شهر شمال این کشور در حالی صورت گرفت که  کشورهای حامی تروریست‌ها یعنی دولتهای غربی و برخی از دولتهای منطقه  با تمام قوا پیگیر طرح  توطئه  گرانه در آن بودند . در چارچوب طرح مغرضانه توطئه گران علیه سوریه  قرار بر این بود که  دولت مخالفان مسلح در این شهر تشکیل شود و حلب، پایتخت دولت مخالفان باشد تا زمینه  تجزیه سوریه براساس طرح توطئه آمیز خاورمیانه جدید آمریکا فراهم شود .اما با  آزاد سازی کامل حلب از اشغال تروریستها بار دیگر طرح خاورمیانه جدید آمریکا در منطقه  با شکست مواجه شد  . از اینرو اهمیت پیروزی حلب با پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه ای که رژیم صهیونیستی در سال 2006 علیه  لبنان به راه انداخت قابل مقایسه است. در آن جنگ نیز رژیم صهیونیستی به نیابت آمریکا پیگیر طرح خاورمیانه جدید و تجزیه لبنان بود که بدلیل مقاومت مردمی لبنان در نیل به اهداف خود ناکام ماند . 

نگرش مغرضانه غرب به تحولات حلب، به نقطه کوری در فرایند تلاش‌ها برای حل بحران سوریه تبدیل شده است. آمریکا و همپیمانانش درحالی دولت  سوریه را عامل وضعیت پیچیده و بحرانی در سوریه  می‌دانند که این تروریستها و حامیان غربی آنها هستند  که اوضاع  این کشور را آشفته و ناآرام کرده اند .  به هرحال پیروزی های فزاینده در سوریه بویژه پیروزی در حلب جوسازی ها و دروغپردازی های گسترده غربی ها علیه این پیروزی ها را در پی داشته است و آنان در صددند  تا  این پیروزی  بزرگ را تحت الشعاع قرار داده  و  این موفقیت را  کمرنگ جلوه دهند . این درحالی است که دولتهای حامی تروریستها با تقویت تروریستها و سوق دادن تحرکات آنها به مناطق دیگر و گرفتن مناطقی محدود در سایر مناطق سوریه به  تروریست ها فرصت ادامه فعالیت دهند .  دولتهای حامی تروریستها در حالی با جوسازی و درغپردازی مدعی بروز خشونت  در جریان آزادسازی حلب شده اند که در قبال   جنایات آشکاری که توسط گروههای تروریستی از جمله در زمان اشغال حلب توسط تروریستها صورت گرفت سکوت کرده اند . 

 ناکامی های فزاینده تروریستها  در سوریه و دیگر مناطق  از جمله در عراق و لیبی  نشان می دهد  که  تروریستها و حامیان آنها با تحرکات فریبکارانه خود قادر نیستند بر ناکامی های خود بویژه در حلب سوریه سر پوش بگذارند.

کلیدواژه