قوس 24, 1395 18:48 Asia/Kabul
  • دیدگاه رهبری : وحدت و مقاومت  تنها راه نابودی اسراییل

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز چهارشنبه در دیدار رمضان عبدالله ، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه تأکید کردند با وجود بحران آفرینی مستمر حامیان رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین، این سرزمین شریف به برکت مقاومت و مجاهدت ملت و گروههای فلسطینی، آزاد خواهد شد.

ایشان با ابراز خرسندی از طرح ده ماده ای جنبش جهاد اسلامی برای وحدت و مقاومت در مقابل رژیم  صهیونیستی افزودند ، تأکید بر مبارزه ، نفی کامل قراردادهای سازش، اصرار بر اتحاد گروههای فلسطینی و محکوم کردن تلاش برخی کشورهای مرتجع برای سازش با دشمن ، از مفاد مهم این طرح است که  باید اجرایی شود .

رهبر معظم انقلاب  با اشاره به اهداف منطقه ای آمریکا و اسراییل ،  آمریکا را شیطان بزرگ و عامل اصلی مشکلات منطقه  خواندند و درباره دخالت شیطانهای کوچک منطقه ( متحدان آمریکا ) در ایجاد بحرانهای فعلی اظهار داشتند هدف  آنها این است که مسئله فلسطین در افکار عمومی منطقه کمرنگ شود و از یاد ملتها برود. 

تاریخ سراسر مبارزه فلسطین ، با موانع و دشواریهای زیادی  مواجه بود و در این زمینه،  سه جریان  بیشترین آسیب را به ملت فلسطین وارد کرده است .  جریان نخست که بیشترین صدمه را از زمان موجودیت اسراییل  به ملت فلسطین زده ، جریان های انحرافی و سازشکارانه برخی گروه ها است که آگاهانه  و یا به دلیل نداشتن شناخت واقعی از ماهیت رژیم صهیونیستی  وارد سراب آشتی با دشمن شده اند . نتیجه این حرکت سپرده شدن  سرنوشت فلسطین به دست رژیم های فاسد و سازشکارِ در منطقه و ضربه  خوردن به جریان اصیل مقاومت و انشقاق گروه ای فلسطینی بوده است .

افزایش سرکوب ملت فلسطین و ادامه اشغال اراضی  به‌ ویژه در کرانه غربی و توسعه  بدون وقفه شهرک های صهیونیست نشین ، نتیجه همین جریان مخرب است . جریان دوم  در این روند ، وضعیت سخت معیشتی و محاصره ده ساله ای است بیش از دو میلیون فلسطینی را در غزه در تنگنا قرار داده است تا از مقاومت منصرف شوند . جریان  سوم   در این زمینه ،  سلسله رخدادهایی  است که با ظهور عناصر تکفیری –صهیونیستی داعش  به وجود آمده است و آن را به حساب جنگ مذهبی و اختلافات شیعه و سنی گذاشتند . اشاره رهبر معظم انقلاب به این واقعیت که امریکا  را عامل اصلی این جریانات دانستند ، تحلیل روشنی در این زمینه بدست می دهد . حضرت آیت الله خامنه ای، با یادآوری تلاش امریکا و متحدان منطقه‌ای آن برای ایجاد حوادث گوناگون و وارد کردن عامل مذهب در بحرانها تصریح کردند ، برخلاف این تبلیغات، مردم سُنی حلب و موصل و شهرهای دیگر به دست تکفیریهای جنایتکار قتل عام شده اند و این بحرانها ربطی به شیعه و سُنی ندارد.

یکی از اهداف  این جریان سازمان یافته ، به حاشیه راندن مسئله فلسطین است  و به همین دلیل ،  کشورهای  خط مقدم مبارزه با اسراییل از جمله سوریه و لبنان را  در گیر بحران و  جنگ کرده است تا برای اسراییل حاشیه امن ایجاد شود . به تعبیر رهبر انقلاب ، مأموریت این گروهها، ایجاد فتنه است و باید با هوشیاری و قاطعیت کامل با آنها مقابله کرد. فلسطین برغم همه تلاش هابرای  به فراموشی رفتنش ، در متن تحولات منطقه است و جوانان بیدارفلسطینی ابتکار عمل را به دست دارند و انتفاضه را دنبال می‌کنند.  ضربات سنگینی که بر اسراییل وارد می شود و همچنین استفاده از موشک های مقاومت با  برد و دقت  بالا از عواملی است که محاسبات اسراییل را برهم زده است  . اسراییل حتی با استفاده از سیستم های پدافندی قوی  موسوم به گنبد  آهنین نیز ، خود را در برابر پاسخ های مقاومت به تجاوزات این رژیم ناتوان و آسیب پذیر می بیند . جنبش مقاومت فلسطین  نه در شعار ، بلکه در جبهه واقعی مبارزه ، با استمرار حرکت انقلابی و حفظ روحیه جهادی  نشان داده که برای گرفتن  حقوق پایمال شده فلسطین ، مصمم است  . آن گونه که حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین  تصریح کردند ،  رژیم صهیونیستی سرانجام نابود شدنی است و درصورت مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها با صهیونیستها ، در ۲۵ سال آینده اسراییل وجود  خارجی نخواهد داشت.